קינן אדריכלים - משרד אדריכלות ועיצוב פנים

האם כדאי להשביח נכס?

פורסם 27 בספטמבר 2018

מהן הפעולות הנכללות במסגרת השבחת נכסים? לאיזה סוגי נכסים מיועדות פעולות אלו ומתי מומלץ לבצע פעולות להשבחת הנכס העומד לרשותכם? כל מה שצריך וחשוב לדעת על השבחת נכסים בכתבה שלפניכם.

מחירי הדיור בישראל במהלך העשור האחרון זינקו באופן משמעותי כלפי מעלה וככל הנראה מגמה זו תמשיך ללוות את ענף הנדל"ן בישראל גם במהלך השנים האחרונות. כפועל יוצא מכך, אלפי דירות ובתים בכל רחבי המדינה, הכפילו ואף שילשו את שוויון במהלך העשור האחרון. הדירות בהן נרשם הזינוק המשמעותי ביותר במחיר (כלפי מעלה כמובן) הן כל אותן דירות ובתים שבעליהם ביצעו בהם פעולות שונות אשר יועדו לצרכי השבחת נכס המגורים.

מהן הפעולות הנכללות במסגרת השבחת נכסים?

השבחת נכסים הינה הגדרה מקצועית ורחבה למגוון רחב של פעולות שונות אותן ניתן להחיל וליישם על גבי נכסים שונים, כאשר ההגדרה של השבחת נכסים מתייחסת בעיקר לנכסי מגורים כגון: דירות ובתים. בין יתר הפעולות הנכללות תחת ההגדרה של השבחת נכסים למגורים תוכלו למצוא: עיצוב פנים לחללי המגורים השונים בשטח הדירה או הבית, סגירת מרפסות והפיכתן לחדר מגורים נוסף, שיפוץ כללי או יסודי בחלקי הדירה השונים ופעולות נוספות שלמעשה משביחות את הכנס ומסייעות באופן מיידי להעלאת ערכו בהשוואה לנכסי מגורים זהים המצויים בסביבתו הגיאוגרפית.

את פעולות ההשבחה השונות ניתן להתאים לכל סוגי הנכסים העומדים לרשותכם ומצויים בבעלותכם ואין זה משנה אם מדובר בנכס מסחרי המיועד לצרכי השכרתו או בנכס למגורים. בשני המקרים, פעולות ההשבחה השונות יסייעו לכם להעלות את שווי הנכס ולמכור/להשכיר אותו במחירים גבוהים יותר.

השבחת נכס לפני מכירה

פעולות ההשבחה השונות מיושמות על ידי בעלי הנכסים לאורך כל תקופת החזקת הבעלות עליהם, וזאת לצרכי שיפור ושדרוג סביבת המגורים או העבודה וללא קשר האם הנכס עתיד להימכר על ידי בעליו או להיכלל בשוק ההשכרה. יחד עם זאת, בעלי נכסים רבים דואגים לבצע פעולות השבחה מסוימות דווקא כאשר הם מתכננים ועתידים להציע את נכסיהם למכירה. במקרים אלו, השבחת הנכס מובילה לעלייה בערכו ביחס לנכסים אחרים המוצעים למכירה בסביבתו, כאשר פעולות ההשבחה מיושמות בהתאם לסוג הנכס, גודלו וייעודו (מכירה או השכרה).

כיום, באמצעות שכירת שירותיו של משרד אדריכלים כזה או אחר המתמחה בתהליכי השבחת נכסים במסגרת עיצוב פנים, תוכלו ליהנות משדרוג משמעותי של סביבת המגורים או העבודה (במידה ומדובר במשרד המהווה את הנכס שבבעלותכם) וליהנות מעלייה משמעותית בערך הנכס ושוויו הן בשוק הדירות למכירה והן בשוק המשרדים להשכרה.