קינן אדריכלים - משרד אדריכלות ועיצוב פנים

החורף כבר כאן - חימום תת רצפתי

פורסם 6 במרץ 2018

במאמר הבא נציג את אפשרויות החימום התת רצפתי ויתרונותיו, ישנן שתי שיטות מקובלות בהן עובדת מערכת חימום תת רצפתי. השיטה הראשונה היא חימום תת רצפתי באמצעות חשמל השיטה השנייה היא מערכת חימום תת רצפתי באמצעות צינורות מים. מערכות חשמליות משתמשות בגופי חימום חשמליים המותקנים מתחת לרצפה. גופי החימום החשמליים מחממים את כל שטח הרצפה, ומאחר שחום עולה כלפי מעלה, נוצר חימום אחיד ונעים בחלל החדר שאינו מייבש את האוויר.

המערכת מאפשרת שליטה מלאה על הטמפרטורה בכל חדר בנפרד באמצעות וסת חום המותקן בכל חדר, ובנוסף נשלטת מלוח החשמל המרכזי של הבית או הדירה. כמו כן ניתן לחבר את מערכת החימום התת רצפתי למערכת "בית חכם", ולשלוט עליה באמצעים שונים לרבות טלפונים חכמים.

היתרונות של מערכות חשמליות לחימום תת רצפתי:

זולות יחסית בקניה והתקנה

אמינות ואינה דורשות תחזוקה

בטוחות לחלוטין במיוחד כאשר יש ילדים, שכן גופי החימום מוסתרים מתחת לרצפה

שליטה מלאה על הטמפרטורה בכל חדר בנפרד

שליטה מרכזית על כל הבית

פועלת בשקט מוחלט

ניתנות לחיבור ושליטה באמצעות מערכת "בית חכם"

מערכות לחימום תת רצפתי על מים משתמשות בצנרת מים חמים המותקנת מתחת לרצפה. צינורות המים החמים מחממים את כל שטח הרצפה, ומאחר שחום עולה כלפי מעלה, נוצר בחלל החדר חימום אחיד ונעים שאינו מייבש את האוויר. הצנרת מחוברת למערכת חימום מתקדמת וחסכונית הפועלת על עקרון משאבת חום או מחליף חום הדומה לעקרון הפעולה של מיזוג אוויר, ומאפשרת חסכון ניכר בעלויות החימום. במגדלי מגורים ניתן לחבר את המערכת למחליף חום של מערכת מיזוג האוויר המרכזית בבניין.

המערכת מאפשרת שליטה מלאה על הטמפרטורה בכל חדר בנפרד באמצעות וסת חום המותקן בכל חדר, ובנוסף נשלטת ממיקום מרכזי בבית או הדירה. כמו כן ניתן לחבר את מערכת החימום התת רצפתי למערכת "בית חכם", ולשלוט עליה באמצעים שונים לרבות טלפונים חכמים.

היתרונות של מערכות לחימום תת רצפתי על מים:

תצרוכת אנרגיה הנמוכה בעד 50% מזו של מערכות חשמליות, המביאה לחסכון משמעותי בעלויות החימום

אמינות ודורשות תחזוקה לעיתים רחוקות

בטוחות לגמרי במיוחד כאשר יש ילדים, שכן הצינורות החמים מוסתרים מתחת לרצפה

שליטה מלאה על הטמפרטורה בכל חדר בנפרד

שליטה מרכזית על כל הבית

המערכות פועלות בשקט מוחלט

ניתנות לחיבור ושליטה באמצעות מערכת "בית חכם"

יחידה אחת לאספקת מים חמים לכל הבית המאפשרת גם לספק מים חמים לרחצה 24\7 ולחימום בריכת שחיה.

חימום תת רצפתי היא שיטת החימום הנעימה והבריאה ביותר שקיימת כיום. החימום הינו אחיד ביותר, בא באופן טבעי כלומר עולה מלמטה כלפי מעלה, הוא עדין ואינו מייבש.

בארץ שלנו, על אף שהחורף קצר ולא מאד קשה, בעיקר בהשוואה למקומות אחרים בעולם, עדיין אנו רוצים לקבל בבית את אותה טמפרטורת חימום נעימה של כ 22-23 מעלות צלזיוס, בין אם בחוץ ישנה טמפרטורה של מינוס 10 מעלות ובין אם יש רק 14 מעלות. זאת ועוד, הבתים בארץ בנויים לרוב מבטון ובלוקים ולא מעץ או מחומרים אחרים, הם אינם מבודדים ברמה גבוהה ומכאן, שמועברת צינה שיוצרת אווירה לא נעימה בבתים, ובהחלט ראוי לטפל בה.

חימום תת רצפתי מתאים לכל סוגי הרצוף לרבות אבן, בטון מוחלק, מרצפות, קרמיקה, שיש ואף פרקט לסוגיו. על אף ששיטה זו מתאימה לכל סוגי הריצוף – נכון תמיד לוודא עם יצרן / ספק / יבואן הריצוף או הפרקט כי הוא אכן מתאים לחימום רצפתי.

כאשר בקינן אדריכלות ועיצוב פנים מגיעים לתכנון בית אנו בוחנים את כל הרצונות של הלקוח וכחלק מהעניין מציעים לו את השיטה של חימום הבית בחימום רצפתי. חשוב לנו בקינן תמיד להתעדכן ולהציע את הטכנולוגיות החדשות ביותר . חימום תת רצפתי ניתן כמובן לעשות בכל הבית או בחדרים מסוימים. מצורפות תמונות של חלק מהבתים שהותקנה בהם מערכת חימום תת רצפתי.