קינן אדריכלים - משרד אדריכלות ועיצוב פנים

טיפים לבחירת סוג דלתות הפנים המתאימות ביותר

פורסם 2 במאי 2018

עיצוב בית עם דלתות פנים דלתות דרור

בעבר, לא ניתנה תשומת לב מיוחדת בכל הקשור אל דלתות פנים, שכן רוב הדלתות היו זהות בעיצובן והשוני בין דלת אחת לשנייה בא לידי ביטוי בעיקר בצבעי הדלתות. כיום, עולם דלתות הפנים הינו עולם עשיר מאוד הכולל אפשרויות מגוונות של דלתות בהתאמה אישית ודלתות פנים לבחירה מתוך קטלוג. במאמר זה נספק לכם טיפים שיסייעו לכם לבחור דלתות פנים למשרד ולבית. הבה נתחיל.

דלתות פנים ועיצוב – חשוב לדעת

דלתות פנים הן דלתות הממוקמות במרחב הפנימי של המבנה. אם בעבר, רוב דלתות הפנים היו זהות בעיצובן, כיום דלתות פנים עשויות מחומרי גלם שונים, מוצעות במגוון צבעים, סגנונות ומרקמים ומהוות חלק בלתי נפרד מהעיצוב הכולל של הבית, המשרד, החברה ומבנים תעשייתיים שונים. כיוון שדלתות הפנים מהוות אלמנט כה חשוב בעיצוב החלל, רוב האנשים שוכרים את שירותיהם של אדריכלים (או מעצבי פנים), בעלי ניסיון עשיר ומוניטין מוצלח בתחום העיצוב וזאת על מנת שמומחים בעלי ראייה עיצובית מוקפדת, יעזרו להם לארגן את חלל העבודה או המחייה באופן הנכון והמרשים ביותר, הן מבחינה פונקציונאלית והן מבחינה אסתטית.

בחירה חכמה של דלתות פנים – טיפים

  • תקציב – הצעד הראשון יהיה קבלת ההחלטה באשר לתקציב העומד לרשותכם בבחירת דלת הפנים.
  • בחירת מומחים – בחירת אדריכל פנים או מעצב פנים בעל ראייה עיצובית התואמת לסגנון בו אתם מעוניינים. רצוי לבחור משרד אדריכלות בעל שם בתחום עיצוב הפנים.
  • היכרות עם סוגי הדלתות – חשוב להכיר את הסוגים השונים של דלתות הפנים ויתרונותיהן וזאת על מנת להגיע להכרעה באם אתם מעוניינים בדלתות פנים העשויות מעץ מלא,
    דלתות שעשויות משכבות וציפויים שונים (כמו למשל פורמייקה, למינציה, פורניר ועוד), דלתות זכוכית ודלתות פנים העשויות ממתכת. חשוב לקחת בחשבון שהבחירה חייבת להתאים לאופי העיצוב המתוכנן, או הקיים בבית או במשרד.
  • איכות – לא מתפשרים על איכות, גם אם העלות חורגת במעט מהתקציב המתוכנן. איכות דלתות הפנים תבטיח שילוב מנצח של אסתטיקה מרשימה ודלת חזקה.
  • גוון – יש לבחור בגוון המותאם לעיצוב הכולל של המשרד/הבית. באם מעוניינים בסגנון סולידי של דלתות פנים למשרד, גוונים של שחור, אפור וכסוף יתאימו. באם מעוניינים בסגנון אלגנטי,
    דלתות בגווני לבן ושמנת, יתאימו. באם אתם מעוניינים במראה ייחודי למשרד, דלתות פנים מזכוכית או מתכת, יהיו אידיאליים למטרה.
  • משקופים – המשקוף הוא המסגרת שמדגישה את יופייה של דלתות פנים ושל דלתות הזזה ולכן חשוב להקדיש זמן ומחשבה גם לבחירת המשקוף המתאים. באם מדובר על דלתות אמבטיה וחדרי כביסה, יש לוודא שהמשקוף עמיד בפני מים. באם אתם מעוניינים במראה אלגנטי ונקי, משקוף בעל קו ישר ונקי, כמו משקוף שטופקנט. ישנם משקופים שיספקו לכם בידוד אקוסטי טוב.
    (נכון להיום יש אפשרות לבחור גם בדלת פנים ללא משקוף – דלת המשתלבת עם הקיר ומספקת מראה מרשים ויוקרתי).
  • בחירה נכונה של מנגנון לדלת – ניתן לבחור ידית בגוון הדלת או להחליט על ידיות בגוון שונה מגוון הדלת, דבר שיעניק לדלת את מראה "אחר", צעיר ושונה.
    לגבי המנגנון תמיד מומלץ לבחור במנגנון חדשני המבטיח טריקה וסגירה שקטה, כמו למשל מנגנון מגנט.

כעת, כל שנותר הוא לפנות אל האדריכל שלכם, לפרט בפניו מהו התקציב הקיים ברשותכם ואת הדרישות שלכם ולצאת למסע בחירת דלתות פנים
ואלמנטים נוספים שיהפכו את חלל הפנים של הבית או המשרד למרשים ביותר.