קינן אדריכלים - משרד אדריכלות ועיצוב פנים

טיפים לבחירת פינת אוכל

פורסם 16 במרץ 2018

עיצוב פנים משוגע ואדריכלות של קינן אדריכלות ועיצוב פניםבמרבית הבתים מתפקד שולחן האוכל על תקן לב הבית ומאחד סביבו, חברתית וקולינארית, את כל המשפחה. חג הפסח שמתקרב ובא זו הזדמנות מעולה להתחדש בפינת אוכל חדשה ,

קבלו טיפים שיעזרו לכם לתכנן, ליצור וגם לשדרג חללי אוכל קיימים לכדי פינת אוכל יפהפייה, פרקטית, משפחתית ומזמינה.

פרקטיות השימוש:

חשוב לשאול כמה שאלות חשובות, באמצעותן נוכל לתכנן פינת אוכל המותאמת עבורנו באופן אישי, ראשית, יש להגדיר אם פינת האוכל תשמש אותנו על בסיס יומי או שמא רק בארוחות שישי, חגים ואירועים מיוחדים. פינת אוכל פעילה המשמשת את בני המשפחה בוקר, צהריים וערב צריכה להיות פרקטית ונוחה לניקוי.

עמידות לאורך זמן – שרידות חומרי העץ הינה אחת הבחירות המועדפות ביותר על לקוחות שמעדיפים תוצאה לאורך זמן. כמו כן בחירת בדים של כסאות פינות אוכל חשובה לא פחות. יש לבחור בבדים סינטטיים, שלא סופגים כתמים ונשארים לאורך זמן.

מרחבים ומרווחים: עגול, מרובע או מלבני

עוד לפני שמחליטים על סגנון ועיצוב, יש להתחשב בגודל הדירה ובחלל המיועד. האם הדירה קטנה או גדולה, האם החלל בו תמוקם פינת האוכל צפוף ועמוס בפרטים או מרווח ופתוח? לדירה קטנה יתאים שולחן קטן שנפתח לשולחן גדול. לדירה מרווחת יתאים שולחן מרובע או עגול שתופס ומבזבז יותר מקום, היות שלא ניתן להצמידו לקיר. שולחנות מרובעים או מלבניים הם הסטנדרט ויתאימו לדירה בגודל ממוצע.

התאמת העיצוב לסביבה – כשבוחרים סוג עץ, צבע או סגנון מסוים (כפרי, מודרני), רצוי שיהיה נטרלי יחסית לסביבה בו ממוקמת פינת האוכל: סוגי עץ, צבעו, הסגנון בו הוא מעוצב. ויש כאלה המעדיפים דווקא את הניגודיות. דוגמת שולחן כפרי בבית מודרני יכולה ליצור תוצאה משובחת.

צבעים במינון הנכון

שולחן הוא רהיט דומיננטי ולכן לא צריך להיות אובר אופנתי, אלא לספק תחושה ויזואלית נעימה לאורך זמן. צבעים צעקניים או צורות חדות מדי עלולים להימאס די מהר ולהשתלט על חלל הבית, לכן חשוב למנן נכונה את הצבעוניות והססגוניות.

בחירת מספר מקומות הישיבה

השלב המכריע והכמעט חשוב ביותר מבין השלבים הפרקטיים, הוא בחירת מספר מקומות הישיבה המיועדים לפינות אוכל שהן רב תכליתיות. אם בוחרים שולחן נפתח, יש לשים דגש באכסון של תוספות ההרחבה, העדיפות היא שיתקפלו לתוך השולחן כדי למנוע אכסון מיותר במיקום אחר שבעתיד להישכח. מומלץ לרכוש שולחנות בעלי רגליים פנימיות, ולא רגליים המורכבות על הפינה של השולחן. בכך שלא יגבילו את מקומות הישיבה ולא יגרמו לאף סועד לשבת באי-נוחות.

מיקום

אם בבית שלכם אינכם מצליחים למצוא מקום נפרד עבור פינת האוכל, אזי תוכלו לחפות את הקירות בצורה עיצובית באמצעות אריחים מיוחדים, לשים טפט ולהבליטו באמצעות צבע וגוון שונים ולהכניס גופי תאורה דקורטיביים.

לסיכום

פינת אוכל מהווה למעשה את המרכז בבית שלכם, בו מתאספים כל החברים ובני המשפחה שלכם על מנת לשוחח על הלכי היום ולאכול את הארוחות במהלך היום, לכן ישנה חשיבות לכך שהפינה תשרה אווירה טובה, נעימה וחמימה.