קינן אדריכלים - משרד אדריכלות ועיצוב פנים

כיצד לבחור מעצב פנים לבית שלכם?

פורסם 20 בספטמבר 2018

עיצוב בתים מפוארים שיפנבאוורמזל טוב, קניתם דירה או בית חדש או מקבלן ואתם מעוניינים לתת בה את הטעם האישי שלכם, לבטא את האני הפנימי שלכם בדירה, שלא תראה כאילו יצאה מאיזה פרוספקט, המחשבה יפה אך הביצוע הרבה פעמים עלול להיות מסובך. אתם בטח גם חושבים, למה לי לשלם למעצב שיעשה לי משהו שאני יכול לעשות לבד, אז כמו שלא תבנה לבד את הבית, גם בעיצוב לא כדאי לחסוך.

מפני שחיסכון הוא לא בדיוק מה שתקבלו, חישבו על כמה ימי עבודה תפסידו בריצות בין חנות כזו או אחרת על מנת למצוא פריט מסויים שתרצו, שמעצב פנים מנוסה יודע כבר איך למצוא (נכתב בלשון זכר אך מתייחס לשני המינים כמובן). בשונה ממה שנהוג לחשוב, עיצוב פנים הבית הוא לא נחלתם של עשירים בלבד, והוא מזמן הפך להיות אבן דרך  אצל כל מי שבונה בית או קונה בית.

תפקידו של מעצב הפנים

המעצב הוא כמו אדריכל או ארכיטקט, רק שהארכיטקט והאדריכל מתעסקים בבנייה עצמה ובנראות הבית מבחוץ, איש מקצוע אשר מבצע עיצוב בית פרטי הינו אחראי על פנים הבית וזה לעיתים עשוי להיות יותר קריטי מהבחוץ, מכיוון שפנים הבית הוא המקום בו תבלו הכי הרבה ואותו תראו הכי הרבה. השלב הכי חשוב בבחירת מעצב פנים הוא להכיר את המעצב ואת העבודות שעשה לפני כן, לבקר בנכסים שעיצב להם כמו דירות למכירה בטירת הכרמל או בחיפה,נתניה העיקר שתראו את הקו שהוא מוביל, מה גם שחשוב שיהיה בן אדם שידע לקבל ביקורת ושינויים שאתם כלקוחות בכל זאת רוצים לבצע.

את המעצב רצוי לערב  עוד בשלב הקנייה, כדי שלא תיאלצו לחכות מחוץ לדירה בעת שהיא תהיה מוכנה, מכיוון שעבודת העיצוב כמו כל עבודות הבית, לוקחת זמן.  מעצב טוב יזהה את הפוטנציאל החבוי בנכס וינסה למקסם אותו הכי קרוב לויז'ן שאתם רואים לעיני רוחכם. לפעמים לבחור מעצב טוב זו פעולה יותר קשה מלמצוא בן או בת זוג, הדרך הטובה ביותר היא מפה לאוזן, כי כך אתם מכירים את מי שעבד עם אותו מעצב ואתם יכולים לראות במו עיניכם את עבודת העיצוב שלו בעת שתלכו לבקר אצל המכרים שהמליצו עליו. המעצב בדרך כלל מביא איתו סוללה של בעלי מקצוע ועל כן העלויות יהיו פחותות מכיוון שהם "יעשו" לו מחיר. לא זאת מלבד שהוא גם מכיר ויודע כמויות מדויקות של חומרי גלם שגם כן יוזילו לכם את העלויות.

כמה זה עולה לנו?

בעניין של מעצבים כמו כל בעל מקצוע כמעט, אין מחיר אחיד, זה תלוי בהיקף העבודה, בשנות הניסיון והוותק של המעצב, בחומרי הגלם ועוד, יש כאלה שיעבדו גלובלי ויש כאלה שיעבדו לפי שעות. בנוסף עוד משהו שכדאי לזכור שמעצב הוא אומן והוא מאד רגיש לעבודה שלו, לכן כדאי לא להעליב אותו, אנחנו לא אומרים שתצטרכו ללכת על ביצים אך בכל זאת לתת לו את הכבוד שלו, כמו שלא תעליבו פסל או צייר על עבודתו כך גם מעצב.