קינן אדריכלים - משרד אדריכלות ועיצוב פנים

רעיונות לעיצוב הבית עם שעם

פורסם 22 במאי 2019

קיץ, זמן מצוין לאוורר את הבית ולרענן את מראהו. מחפשים רעיונות לעיצוב הבית? לפניכם כמה טיפים יצירתיים במיוחד, יפים להפליא ועם חומר איכותי וסופר ידידותי לסביבה: שעם.

כמה עובדות על שעם

אם לא הכרתם את התכונות של השעם, הבחירה החביבה על אדריכלים ועל מעצבי פנים, זה הזמן להכיר לכם חומר גלם נפלא, קל לשימוש, בעל מראה ומרקם נפלאים וידידותי מאד לסביבה.

שעם הוא חומר וותיק בנוף הישראלי והעולמי. השימושים המוכרים ביותר שלו הם בפקקים לבקבוקי יין ולוחות שעם שמשמשים לנעיצת ניירות ותזכורות.

אולם הוא הרבה יותר מכך. ראשית, שעם מופק מקליפות גזע העץ וענפיו, כך שהעץ אינו נפגע בשום דרך בתהליך הפקת השעם.

הוא בעל מראה ייחודי, טבעי וחם, עמיד לאורך שנים רבות, מבודד תרמי ואקוסטי נפלא ובעל יכולת מרשימה של ספיחת נוזלים. התקנתו קלה ופשוטה וגם העלויות לא בשמיים.

עיצוב מיוחד ושונה עם חיפוי קיר שעם

עיצוב הבית עם שעם יכול להוסיף המון למראה הבית להפוך כל קיר סתמי ליצירת אמנות של ממש. תוכלו לעשות חיפוי של קיר אחד בחדר המגורים, עם לוחות שעם דקורטיביים שימשכו אליהם את כל העיניים. הלוחות מגיעים במגוון גדלים, מרקמים וגוונים. ניתן לבחור גם בדוגמאות שטוחות, או תלת מימדיות. והתקנתם מהירה וקלה. המראה של קיר אחד עם חיפוי שעם יוצר פינה מהודרת, חמימה ומרשימה.

אולם הסלון הוא לא המקום היחיד בו ניתן לעצב עם שעם. ניתן לעשות זאת גם במטבח ולייצר פינה שונה וייחודית בחדר. תוכלו לתלות עליו מתכונים ותזכורות, מגבת, אביזרים ומה לא. נוח, פרקטי ויפה להפליא.

קרדיט תמונה – מעצבת פנים: ענת זיו, צלם: ערן תורג'מן

שעם, בנוסף ליופי ושדרוג הבית, הוא גם פתרון פרקטי נהדר להסתיר קירות ישנים, סדקים ופגמים בקיר. כך הרווחתם חיפוי יפה ומראה נקי וגם נוחות שימוש עם חומר נגד רטיבות שיחזיק מעמד שנים רבות, ועם בידוד נהדר מפני קור וחום.

שעם הבחירה הנכונה

עיצוב הבית עם שעם פותח בפניכם אופציות רבות ומגוונות. הגוונים החמים, החומר המיוחד ויוצא הדופן, כל אלו יוצרים נראות מקסימה ומיוחדת, בכל פינה בה תתקינו לוחות או חיפויי שעם.

וזה לא נגמר כאן: הידעתם שתוכלו להשתמש בשעם גם לריצוף? כן. החומר הטבעי והחמים הזה מתאים גם לשימוש ברצפה, גם ברצפת חדר האמבטיה, ומספק לכם בידוד תרמי, עם יכולות אנטי בקטריאליות, נעים למגע ועמידות בפני הלחות.

חברת ארודור פרקטים ושעם מזמינה אתכם להתרשם ממבחר מרשים של לוחות שעם לעיצוב קירות הבית והרצפה. החברה היא יבואנית רשמית של חברת Corksribas, ומייבאת דגמים רבים של לוחות שעם לחיפוי הקיר והרצפה, יפים, איכותיים ובמחירים הוגנים.