קינן אדריכלים - משרד אדריכלות ועיצוב פנים

שיפוץ בניין מגורים בליווי אדריכל ומעצב פנים

פורסם 24 באפריל 2018

תכנון וילה יוקרתית במרכזהמהפכה החוקתית של בית המשפט העליון בהובלתו של כבוד השופט אהרון נובעת בראש ובראשונה בעקבות חוק יסוד כבוד האדם וחרותו. כחלק מכך הוכרה זכות הקניין הפרטי וקיבלה מעמד על במשפט הישראלי. לעובדה זו יש השפעה גדולה על חייהם של אזרחי ישראל השפעה שרבים מאתנו לא מודעים אליה. אך למרות שזכות הקניין הוכרה כזכות מקודשת היא לא אינסופית ופעמים רבות היא זזה הצידה אל מול זכויות אחרות.

כך קורה גם כאשר העירייה מחייבת אותנו לבצע שיפוץ בבניין שלנו. אתם חייבים להבין כי שיפוץ בניין מגורים המחויב על ידי העירייה נובע בראש ובראשונה מכך שהעירייה דואגת כי הבניין יתמוטט עלינו ויגרום לאובדן חיי אדם. חשוב מאוד לשתף אדריכל וגם מעצב פנים בפרויקט שיקום מבנים על רקע זה ניתן להבין מדוע זכות הקניין שנפגעת מכיוון שמחייבים אותנו לעשות משהו שקשור אל הרכוש הפרטי שלנו זזה הצידה וזכות חשובה יותר של חיי אדם תופסת מקום של כבוד. אך חייבים להזכיר כי יש עיריות ואדריכלים ומעצבי פנים שמחייבות לשפץ בניינים עקב שיקולי יופי וחן. עיריות אלו רוצות להבטיח כי הרחובות יהיו היפים ביותר והמרשימים ביותר ועל כן הן מחייבות בחוק את הדיירים לשפץ את בנייניהם ולהפוך את חזיתות הבית לחדשות ויפות.

חשיבות הביטוח של האדריכל בשיקום מבנים

אחת הבעיות הקשות ביותר כאשר העירייה מחייבת אותנו לבצע שיקום מבנים עם קבלן שיפוצים לעבודות בניה עקב סכנה שהמבנה יקרוס היא שאין לנו כסף פנוי לבצע זאת. אך עלינו לזכור כי פעמים רבות ניתן להפעיל את הביטוח של המשכנתא וכך לממן את התשלומים על שיפוץ הבית. עליכם להבין ולהפנים כי הביטוח הוא משמעותי ביותר וכדאי גם למי שסיים לשלם על המשכנתא שלו להמשיך את הביטוח שלו על הבית. זכרו כי הבית שלכם הוא הרכוש החשוב ביותר ולא משנה אם אתם אוהבי סיכון או שונאי סיכון כאשר הדבר נוגע לבית אסור בשום פנים ואופן לקחת סיכון וכדאי לכם להבטיח כי יהיה לכם ביטוח מלא אשר ייגן עליכם מכל משמר.

שיפוץ בניין מגורים בליווי אדירכל מוביל – האם ניתן להתגבר על החלטת העירייה המחייבת אותנו לשפץ?

אחת השאלות הנוגעות לחיוב של העירייה לשפץ היא האם ניתן להתגבר על החלטה זו? האם שיפוץ בניין מגורים בליווי אדריכל מקצועי חייב להיעשות עקב החלטת העירייה? התשובה היא שאתם תמיד יכולים לעתור לבית המשפט כנגד החלטת העירייה ולא לקבל את ההחלטה הזאת. כוחה של העירייה הוא לא בלתי מוגבל ואתם לא חייבים להסכים עם ההחלטות שלה.

לחצו למעבר לכל המאמרים