קינן אדריכלים - משרד אדריכלות ועיצוב פנים

פיקוח בנייה בתכנון אדריכלי

פורסם 6 במרץ 2018

תהליך של תכנון אדריכלי הוא תהליך המתבצע כאשר בונים בית חדש מאפס או כאשר מבצעים שיפוץ יסודי של דירה או בית קיימים ע"י מפקח בניה. ליווי של אדריכל חשוב ומהותי הן על מנת לוודא שהבנייה החדשה עומדת בסטנדרטים גבוהים ונכונים וגם על מנת לעבוד מול הרשויות בכל מה שקשור להגשת תכניות או שרטוטים. בתהליך ישנם לא מעט בעלי מקצוע, כמו למשל ארכיטקט, צוות עובדי הבנייה והשיפוצים, יש את הלקוח שהתהליך המדובר מתרחש בבית שלו וכמובן יש מפקח בניה שתפקידו להוות את מנהל העבודה בשטח ולוודא שהעבודות מתבצעות על פי התכניות והתכנונים שהוגדרו בתהליך ניהול ופיקוח בנייה

ניהול ופיקוח בנייה בתכנון אדריכלי

תהליך פיקוח הבניה הוא חלק בלתי נפרד מתהליך הבנייה ולכן מי שמבצע את הפיקוח עובד בצמוד למי שממונה על הנושא של אדריכלות בשטח גם בדיונים התאורטיים הקשורים בעבודות שתבוצענה. מצד אחד יש את האדריכל שמוודא שהתהליך עצמו מתקדם על פי השלבים שדורשים החוק והנורמות המקובלות בתחום ומהצד השני יש את מי שאמון על הנושא של פיקוח בניה שנמצא בשטח, רואה מול העיניים את העבודות המבוצעות ויידע לנהל את צוות העובדים, להנחות אותם בשלבי העבודה הנכונים וכמובן לוודא שהעבודות מבוצעות בהתאם לתכנונים והשרטוטים.

כאשר מפקח בנייה ואדריכל עובדים ביחד תוך שיתוף פעולה מלא אין ספק שיהיה בתהליך חסכון זמן וכסף משמעותי ביותר לטובתו של הלקוח. תהליך השיפוץ או הבנייה עלול ממילא לארוך לא מעט זמן כך שהלקוח יעריך כל חסכון שיהיה לו הן בזמן והן בכסף. כאשר אדריכל מלווה את הפרויקט ביחד עם אנשי מקצוע מנוסים ומיומנים כמו מפקח בניה שמכיר את אופי העבודות אין ספק שכל הצדדים יפעלו לטובת הלקוח והפרויקט יסתיים תוך פרק הזמן הקצר ביותר. הנושא של אדריכלות לא נופל משום נושא אחר הקשור בפרויקט הבניה או השיפוצים, ולבטח עומד לפחות בקו ישר עם תהליך פיקוח בניה. לשני נושאים אלה יש חשיבות מכרעת בהצלחת הפרויקט, בקיצור זמן ביצוע הפרויקט וכמובן בחסכון בכסף עבור הלקוח. ארכיטקט מנוסה יידע לתת רעיונות וטיפים לביצוע יעיל של העבודות.