קינן אדריכלים - משרד אדריכלות ועיצוב פנים

איך לתכנן בית פרטי משלבי התכנון ועד הביצוע

פורסם 13 בספטמבר 2022

עומדים לבנות את ביתכם הפרטי? זה הזמן לדעת הכול על חשיבותו של אדריכל הפרויקט לאורך כל שלבי התכנון והביצוע.

כאשר מדברים על תכנון בית פרטי מדברים למעשה על תכנון אדריכלי כזה או אחר המוצע לכם על ידי משרד האדריכלים אותו שכרתם לטובת העניין. בנוסף, תהליך התכנון משלב בתוכו מספר היבטים נוספים שגם בהם מעורב האדריכל של הפרויקט, לרבות, שלב הרישוי וקבלת היתרי בנייה. מעורבות גבוהה של האדריכל בכל שלבי התכנון, מרעיון ועד ביצוע, יאפשר גם לכם לתכנן באופן המיטבי ביותר את סביבת המגורים הפרטית עליה אתם חולמים.

בין היתר, תכנון מיטבי של סביבת המגורים יאפשר לכם לבחון גם חלופות אנרגטיים במסגרת התקנתם של פאנלים סולאריים בגג המבנה לצרכי ייצור עצמי של חשמל מאנרגיית השמש, ובתוך כך לחסוך עשרות אלפי שקלים בכל הנוגע להוצאות החשמל של סביבת המגורים הפרטים. התקנת פאנלים סולאריים ביתיים היא פעולה המאפשרת לכם גם למכור את החשמל אותו תייצרו מאנרגית השמש לרשות החשמל, ובתוך כך, להפוך את גג המבנה הפרטי שלכם למקור הכנסה פאסיבי לטווח הארוך.

קינן אדריכלים - פרויקט אדריכלות בשכונת הרצוג באשקלון

תכנון בית פרטי – מהיכן מתחילים?

כל תהליך תכנון של הבית הפרטי עליו אתם חולמים, חייב להתחיל בשיח מעמיק מול האדריכל בו בחרתם על מנת שיתכנן את ביתכם הפרטי. פגישות העבודה מול האדריכל נועדו לצורך הבנת מכלול צרכי המחייה והמגורים שלכם ולצרכי התאמת כל האלמנטים הדירתיים לאורך החיים והסגנון האישי שלכם. כיום, תוכלו לשכור את שירותיו של משרד אדריכלים המתמחה גם בהליכי תכנון אדריכלי של בתים פרטיים וגם בתהליכי עיצוב בתים במסגרת שירותי אדריכלות פנים.

מסקיצות ראשונות ועד קבלת היתרי בנייה

לאחר הגדרת כל צרכי המחייה והמגורים שלכם ולאחר ביצוע בדיקות ראשונות מצד האדריכל בכל הנוגע לקבלת היתרי בנייה, יוצגו בפניכם מספר סקיצות ראשונות המתגבשות לכדי תכנית אדריכלת מוגמרת של ביתכם העתידי. כיום, יותר ויותר משרדי אדריכלות עושים שימוש בתוכנות תלת מימד באמצעותן ניתן להמחיש בצורה הטובה ביותר את התכנון האדירכלי ואת עיצוב פנים החלל. בשלבי הסקיצות המתגבשות לכדי תכנית אדריכלית מוגמרת (גרמושקה בשפה המקצועית), האדריכל אמון על הוצאת היתרי בנייה באמצעות וועדות התכנון והבנייה באזור בו עתיד ליהבנות ביתכם הפרטי. במידה ואתם מעוניינים לשלב בביתכם העתידי אלמנטים של אנרגיה מתחדשות דוגמת התקנת פאנל סולארי על גג המבנה, האדריכל יידרש להוצאת אישורים ייעודיים לצורך כך.

פיקוח אדריכלי עליון

לאחר קבלת היתרי הבנייה מתחיל שלב הביצוע במסגרתו תוכלו להתסייע בשירותי פיקוח אדריכלי עליון המוצעים לכם על ידי משרדי אדריכלים מובילים בתחומם. שלב הפיקוח נועד להבטיח לכם כי כל האלמנטים מהתכנית האדריכלית המוגמרת באים לידי ביטוי (הלכה למעשה) בשלב הביצוע, כאשר לאורך כל שלבי הביצוע, האדריכל עורך ביקורות באתר הבנייה.

רוצים לדעת יותר על תהליכי תכנון בתים פרטיים באמצעות משרד אדריכלים מוביל בתחום? לחצו כאן