קינן אדריכלים - משרד אדריכלות ועיצוב פנים

איך לתכנן נכון מטבח חוץ במסגרת עיצוב הבית?

פורסם 3 במאי 2022

בונים או משפצים בית עם גינה/מרפסת? חולמים על מטבח חוץ בשטח הגינה או המרפסת? בעמוד שלפניכם תוכלו למצוא מספר טיפים חשובים לתכנון נכון של מטבחי חוץ במסגרת תהליך עיצוב הבית.

מטבחי חוץ המיועדים לבעלי בתים פרטיים, דירות גן, דירות פנטהאוז ודירות מגורים עם מרפסות ענק, הם הגדרה כוללת להיצע הולך וגדל של מטבחי חוץ המאפשרים לכם ליהנות ממגוון רחב של יתרונות מרכזיים כגון: הקמת פינת אירוח נוספת בסביבת המגורים, הקמת יחידת בישול ואפייה נוספת ו/או מרכזית בסביבת המגורים ויתרונות נוספים ההופכים את מטבחי החוץ לפופולאריים יותר ויותר בשנים האחרונות.

 

תכנון מטבחי חוץ – מספר מילים על התהליך

תהליך של תכנון, עיצוב והקמה של מטבח גינה, חשוב ומומלץ שייעשה במסגרת תהליך עיצוב פנים של כל סביבת המגורים, וזאת על מנת לאפשר לכם לקבל החלטות בנוגע לגודל מטבח הפנים הנדרש לכם וגודל פינות האירוח בתוך ומחוץ לסביבת המגורים. בדומה לכל תהליך תכנון עיצובי אחר, גם תכנון ועיצוב של מטבחי חוץ, חייב להיעשות בהתאם לגודל השטח העומד לרשותכם בשטח הגינה או המרפסת לצורך כך ובהתאם לצרכי השימוש היומיומיים ו/או התקופתיים שלכם בסביבת מטבחי החוץ.

במסגרת תכנון בית חדש או במסגרת שיפוץ נרחב של סביבת המגורים, ניתן לתכנן בצורה יעילה ונכונה את מטבח החוץ בו אתם מעוניינים, ובכך, לחסוך עלויות משמעותיות בכל הנוגע לביצוע עבודות תשתיות הנחוצות לכם לצרכי הפעלת מטבחי חוץ. מעבר לכך, בכל הליך תכנון של מטבח גינה או מטבח חוץ המיועד למרפסת, חשוב לבחון את היקף מוצרי העזר הנדרשים לכם בסביבת המטבח כגון: מספר כיורים, גודל תנורי הבישול והאפייה, מקררים, שטחי אחסון, גודל משטח העבודה, גודל פינת האירוח וכדומה.

עיצוב מטבחי חוץ במסגרת תהליך עיצוב פנים

אף על פי שתהליך תכנון ועיצוב של מטבחי חוץ, מיושם בסביבה החיצונית של בית המגורים, קיימת חשיבות רבה ליצירת קו עיצובי בין סביבת המטבח החיצונית לבין פנים החלל. עיצוב מטבחי חוץ במסגרת תהליך עיצוב פנים המיושם על ידי משרד אדריכלות ועיצוב פנים מוביל בתחומו, יאפשר גם לכם לבחון את כל האפשרויות העיצוביות להקמת מטבחי חוץ יוקרתיים ודקורטיביים בעלי הקשר עיצובי לכל סביבת המגורים, חיצונית ופנימית כאחד.

בחירת חומרי גלם לעיצוב מטבחי חוץ

תכנון נכון של עיצוב מטבחי חוץ במסגרת עיצוב הבית, כולל בתוכו התייחסות נקודתית לבחירת חומרי הגלם הנדרשים לצרכי הקמת המטבח המיועד לשטחי החוץ, וזאת תוך התייחסות לאופי חומרי הגלם המשמשים למטרות עיצוב פנים. בתהליך בחירת חומרי הגלם, חשוב לבחון את עמידות החומרים בתנאי חוץ לאורך כל ימות ועונות השנה, את עמידות החומרים בפני נזקי הסביבה וקורוזיה ואת אופן תחזוקת סביבת המטבח החיצוני.
למידע נוסף על תהליכי תכנון נכון של עיצוב מטבחי חוץ במסגרת עיצוב פנים לסביבת המגורים צרו עמנו קשר.