קינן אדריכלים - משרד אדריכלות ועיצוב פנים

איך משיגים תוכנית אדריכלית מקורית לדירה?

פורסם 11 באוקטובר 2020

תוכנית אדריכלית היא למעשה שרטוט דו מימדי המציג את צורת הבינוי התלת ממדית על כל פרטיה השונים. תוכנית זו נדרשת במסגרת כל הליך בנייה ו/או שיפוץ הדורש החלת אי – אילו שינוים תכנוניים בתוך חלל הפנים של המבנה. תוכניות אלו הכרחיות בכל הליך בנייה ו/או שיפוץ מורחב והן מחייבות את אישורה של הוועדות השונות בתחום התכנון והבנייה הפועלות באזור בו עתיד להיבנות ו/או ממוקם הנכס.

מה התכנית האדריכלית כוללת?

תוכניות אדריכליות ידועות גם בשם תוכניות בנייה וזאת לנוכח העובדה שרק באמצעותן ניתן להנפיק היתרי בנייה לצרכי תחילת ביצוע עבודות הבנייה ו/או השיפוץ המורחב. תוכניות אלו מתארות את המבנה המיועד התלת ממדי בצורות שונות וכל זאת תוך התייחסות למרכיביו השונים. אל התוכניות האדריכלית הנערכים בהתאם לקנה מידה כזה או אחר, נלווים מסמכים נוספים המיועדים לצרכי הבנת הבנייה ואופן בנייתו. תוכנית בניה לאחר אישורה על ידי וועדות התכנון והבנייה הרלוונטיות, עוברות לידיהם של קבלני הביצוע ומכאן ואילך מתחיל שלבים הבנייה השונים הנעשים בהתאמה מלאה לכל ההיבטים התכנוניים המופיעים בתכנית.

סוגי תוכניות אדריכליות

בכל משרד אדריכלות תוכלו למצוא שירות מקצועי להכנת סוגים שונים של תוכניות אדריכליות, כאשר כל תכנית מסווגות על פי סוג הפרטים המוצגים בה, כאשר בין יתר סוגי התכניות האדריכליות נכללות התכניות הבאות:

• תכנית אדריכלית שהיא למעשה התכנית הנדרשת לצרכי אישור וועדות התכנון והבנייה – תכנית זו מתארת את צורת המבנה, צורת חללי הפנים ואופן הסידור של חלקי המבנה.
• תוכנית בנייה שהיא למעשה תכנית הכוללת את מידות הבנייה של הקירות והפתחים הדרושים לבנייה
• תוכנית הגשה – תכנית זו נדרשת לצרכי קבלת היתר בנייה ומובאים בה בין היתר חישובי שטחים הנדרשים לצרכי חישוב ארנונה.
• תוכנית קונסטרוקציה – תכנית בנייה בה מוגדרים מאפייני השלד של המבנה.
• תוכנית מערכות – תכנית בה מוצגים כלל מערכות הבניין הנחוצות במנה, לרבות, תכנית ביוב ואינסטלציה, תכנית חשמל, תכנית מיזוג אוויר וכדומה.

בנוסף, קיימות תוכניות נוספות הנלוות לתכנית האדריכלית, וביניהן: תכנית הריסה הנדרשת לצרכי הריסת מבנים קיימים ו/או חלק מהמבנה הקיים (תכנית זו נדרשת בעיקר למבנים המיועדים לשיפוץ מורחב), תכנית גגות ותוכנית תקרה.

מה חשוב להכין לפגישה עם אדריכל?

קינן אדריכלים – משרד אדריכלות ועיצוב פנים

אנחנו ב- קינן אדריכלים, עוסקים ומתמחים במתן פתרונות תכנון לכל אחת מהתוכניות הנדרשות לצרכי תכנון ובנייה ולצרכי החלת שינויים תכנוניים במסגרת הליכי עיצוב פנים. שירותי תכנון אדריכלי המוצעים על ידינו מהווים את תחילתו של כל הליך בנייה ושיפוץ המחייב שינויים אדריכליים בתוך חלל המבנה, והם מיועדים לכל אילו מביניכם העתידים לבנות את ביתם ולכל אילו מביניכם המעוניינים להחיל אי – אילו שינויים תכנוניים בתוך מבנה קיים. אנו מלווים את לקוחותינו לאורך כל שלבי התכנון והבנייה עד שלב מסירת מפתח.