קינן אדריכלים - משרד אדריכלות ועיצוב פנים

טיפים לעיצוב הבית

פורסם 30 בינואר 2022

אזרחים ישראליים מעוניינים לממש את החלום שלהם ולבנות בית חלומות בעיר שהם אוהבים, במושב, ביישוב מרוחק או בכל מקום אחר. לעיתים מדובר ברכישה של קרקע שמיועדת לבנייה ולפעמים מדובר בבית קיים. בשתי האופציות של עיצוב בתים יש להתאים את נראות הבית למבנה המשפחתי ולכן מתכננים את הבית באופן מדויק על כל רבדיו. סיעור המוחות עם המעצב הוא השלב החשוב ביותר לקראת הבנייה או השיפוץ המאסיבי, כדי שבני המשפחה יגורו במבנה שמותאם את הצרכים שלהם כמו כמות החדרים, גודלו של המטבח, סלון רחב ידיים, מרפסות, חצר, בריכת שחייה ועוד.

טיפים לעיצוב הבית

לכל ילד מקום משלו

בבתים פרטיים שהם גדולים מאד בשטחם, המגמה היא שלכל ילד יהיה חדר משלו. בהתאם לגילו של כל ילד ואם מדובר בבן או בבת, מעצבי הפנים מציעים כמה אופציות של עיצוב חדרי ילדים. לכל גיל יש את הטרנד שלו וכך רוכשים לילדים קטנים מיטת נוער שיש בחלק התחתון שלה ארגז מצעים לנוחות מקסימלית וגם אפשרות של שליפת מיטת חבר, כאשר מגיע חבר או בן דוד לישון יחד . הילדים הגדולים יותר מעדיפים מיטה מעוצבת לחדר שינה בסטייל כדי ליהנות לפעמים משינה עם חבר או חברה ובני הנוער מעדיפים מיטה זוגית.

עיצוב בתים בסגנון ייחודי

המראה הפנימי בכל בית הוא על פי הסגנון העיצובי שבחרו בני הבית. ברוב המקרים הם אינם מכירים את כל הסגנונות העיצוביים הקיימים ולכן אינם יודעים כיצד לבחור. הקו העיצובי בכל בית אמור להיות תואם את אופיים של בני המשפחה, את סגנון החיים שלהם ושל ילדיהם. לכן בעת קבלת החלטה על עיצוב בתים. מעצב הפנים מסביר להם באופן מפורט מהו כל סגנון עיצובי ומהם ההבדלים המהותיים ביניהם. הדברים נראים לאחר מכן הרבה יותר ברורים והלקוחות בוחרים את הדרך העיצובית שמתאימה לאורח חייהם.

אופציות המגורים בבית

בהתאם לסגנון החיים, לכמות הנפשות ולהרגלי האירוח של המשפחה, האדריכלים מכינים כמה וכמה סקיצות של נראות הבית המוצעת. המגמה היא ליצור עיצוב בתים שיש בהם מרחבים פרטיים כמו חדר השינה להורים וחדר לכל ילד ובנוסף לכך מרחבים משפחתיים שיתאימו למשפחה, כמו חדר מגורים רחב ידיים שיהיה מקום לכולם לשבת יחד במפגשים המשפחתיים.
כמו כן חדרים ייחודיים על פי גודל השטח הקיים, כמו חדר משפחה או חדר קולנוע, יחידות דיור להשכרה במרתף, מרפסות אשר יוצאות מחדר המגורים, או מהחדרים ועוד.

אירוח בבית פרטי

בעלי נכסים רבים נוהגים לארח מוזמנים רבים בעיקר בסופי שבוע ולכן בעת תכנון עיצוב בתים, תוחמים שטח גדול עבור המטבח שהוא לב ליבו של הבית. שיהיו בו כמה עמדות עבודה נוחות במיוחד וכך תהיה אפשרות להכין מאכלים לכל האורחים. כמו כן פינת אוכל גדולה, או מרפסת חיצונית שיש בה מקום להצבת שולחן אוכל גדול ופרקטי.