קינן אדריכלים - משרד אדריכלות ועיצוב פנים

כיצד הום סטיילינג תורם לעיצוב הבית?

פורסם 6 ביוני 2022

הום סטיילינג הפך בשנים האחרונות לאחד מתחומי העיצוב הפופולאריים ביותר בישראל, וכאן המקום להסביר מהו הום סטיילינג וכיצד הוא יכול לסייע גם לכם להפוך את סביבת המגורים למעוצבת יותר.

הום סטיילינג ועיצוב פנים

מה זה הום סטיילינג?

הום סטיילינג הוא מונח מקצועי מעולמות העיצוב שהולך ותופס תאוצה בשנים האחרונות. מונח זה מתייחס להליכי עיצוב והלבשת הבית באמצעות חומרי גלם זמינים ופריטי אקססוריז ודקורציה היכולים להתאים לסביבת המגורים. בשנים האחרונות, כאשר מדברים על הום סטיילינג מדברים למעשה על תחום עיסוק ספציפי בעולמות עיצוב הבית, כאשר העוסקים במלאכת ההום סטיילינג, אחראיים למעשה על עיצוב חלל הפנים ושטח החוץ של סביבת המגורים, וכל זאת באמצעות פריטי עיצוב וחומרי גלם זמינים שונים.

הום סטיילינג – למי הוא נחוץ ועד כמה הוא הכרחי?

עיצוב הבית באמצעות הום סטיילינג מיועד לכל אילו מביניכם המעוניינים לחדש ולשדרג את סביבת המגורים הקיימת ולכל אילו מביניכם המעוניינים להיכנס לבית חדש ומעוצב. ברוב המקרים, הום סטיילינג מהווה חלק בלתי נפרד מתהליך עיצוב פנים של חלל המגורים והוא מיושם בהתאם לקו העיצובי הכללי של סביבת המגורים. יחד עם זאת, חשוב לציין שתהליכי הום סטיילינג יכולים להיות מיושמים גם ללא צורך בעיצוב כללי של חלל הפנים וזאת במסגרת שיפוץ נקודתי של סביבת המגורים ו/או שדרוג סביבת המגורים.
כיום, לנוכח המודעות ההולכת וגדלה בכל הנוגע לעולמות העיצוב בכלל ותחום עיצוב הבית בפרט, קיימת חשיבות רבה לתהליכי הום סטיילינג לכל אילו מביניכם המעוניינים לייצר התאמה מושלמת בין כל חללי המגורים ובין כל מרכיבי הריהוט ופריטי הדקורציה בסביבת המגורים.

סטיילינג לבית – כל האפשרויות

כאשר מדברים על הום סטיילינג לסביבת המגורים מדברים למעשה על תהליכי עיצוב לכל אחד מחללי המגורים בשטח הבית או הדירה, כאשר לכל חלל ניתנת התייחסות נקודתית בנוגע לאבזור החלל באמצעות פריטי אקססוריז ודקורציה היכולים להתאים למטרות השימוש בחלל. יחד עם זאת, כאשר תהליך ההום סטיילינג מיושם בכל שטח סביבת המגורים, מוקדשת מחשבה לחיבור קונספטואלי בין החללים השונים. כפועל יוצא מכך, הום סטיילינג לסלון והום סטיילינג לכל אחד מחדרי השינה, הוא תהליך עיצוב משלים שונה המתייחס לצרכי השימוש בחלל.

באיזה סוגי חומרים עושים שימוש במסגרת הום סטיילינג?

הום סטיילינג מיושם באמצעות פריטי ריהוט, אקססוריז ודקורציה שונים שכל אחד מהם מותאם לחלל המעוצב. במקביל, תהליכי הום סטיילינג ניתנים ליישום באמצעות חומרי גלם זמינים המיועדים לצרכי ביצוע עבודות דקורציה כאלו ואחרות בסביבת המגורים, וביניהם: לוחות גבס המשמשים ליצירת נישות גבס דקורטיביות, צבע המשמש למטרות חיפוי קירות ו/או חידוש מערכות ריהוט, אבני פסיפס ואריחי קרמיקה אומנותיים המשמשים למטרות חיפוי נקודתי המותאם לעיצוב הכללי וחומרי גלם נוספים הניתנים לעיבוד, לרבות, מתכת, אלומיניום, עץ מלא וכדומה.

איך הום סטיילינג תורם לעיצוב הביתהום סטיילינג במסגרת עיצוב פנים