קינן אדריכלים - משרד אדריכלות ועיצוב פנים

כיצד לתכנן מודל אדריכלי מוצלח?

פורסם 7 באוגוסט 2022

הרגע שבו הוחלט על תכנון ביתכם העתידי הוא רגע מאד מרגש – אך עם זאת, התהליך עלול להיות ארוך ומייגע אם לא עושים זאת נכון! איך בכל זאת ניתן לתכנן את הבית בצורה שתהיה נעימה ותשרת את הרצונות של בעלי הבית לאורך כל הדרך? תכנון אדריכלי מקצועי ורגיש על ידי אדריכל הקשוב לצרכי הלקוח

כל מי שבנה את ביתו מאפס מכיר את תחושת החשש שייווצר פער גדול מידי בין החזון והרצון לעומת הביצוע עצמו. זה לא חייב להיות כך! תכנון אדריכלי מוצלח, המשתף את הלקוח בתהליך על ידי אדריכל המבין ללב הלקוח יוכל לתת חוויה שונה לגמרי ובכך להפחית את החששות במשך כל תהליך התכנון והבניה. איך עושים זאת?

שיטות הדגמה מתקדמות

בעבר, תוכנית אדריכלית כללה שרטוט כזה או אחר ותקווה שהלקוח שאינו מגיע מתחום האדריכלות ישכיל ויבין על מה מדובר, כי אחרי הכל, מדובר בפרויקט שבסופו של דבר הוא הגורם המממן והוא גם יגור בבית הזה כנראה. לא כך הדברים כיום, מודל אדריכלי יוצג ללקוח בדרכים מתקדמות וחדשניות כמו לדוגמה הדפסת מודל תלת ממדי, כך שהלקוח יבין לגמרי את התכנון האדריכלי המוצג על ידי האדריכל.

תכנון עיצוב הבית

הקשבה, והבנה

מצאתם אדריכל שעבודתו מוצאת חן בעיניכם? מצוין. אך זה לא מספיק. על מנת להיות בטוחים שזהו האדריכל איתו תלכו יד ביד לאורך כל הדרך, כדאי בצע איתו תאום ציפיות בצורה המפורטת ביותר.
בסופו של דבר, זהו ביתכם, ואתם לא רוצים להתפשר במקומות הלא נכונים בגלל אי הבנות כאלה ואחרות. לאחר שיחה עם אדריכל או עם צוות אדריכלות, תוכלו להחליט האם אתם מרגישים שיש מישהו בצד השני שמקשיב לכם ומבין את הצרכים שלכם והרצונות שלכם, ואולי יוכל להגשים לכם חלומות.

עיצוב פנים

למי שלא מגיע מתחום האדריכלות והבניה, עיצוב פנים נשמע לעיתים כמו השלב האחרון שיש לגשת אליו בעת בנית בית. לא כך הדבר, עיצוב פנים חשוב עוד בשלב בו של תכנון אדריכלי מאחר וכל עיצוב החלק הפנימי של הבית נכלל בפרק שנקרא "עיצוב פנים".

אין הכוונה בהחלטה איזה אגרטל יהיה מונח באיזו פינה, אלא חלוקת החדרים, הבחירה איפה יהיה הסלון והיכן יעמוד המטבח, האם יש מקום לחדרי ארונות או שמא יש לוותר על הרעיון. שאלות מהותיות שטוב שישאלו בשלב מוקדם שבו ניתן לקבל החלטות מבלי לבצע שינויים דרסטיים.

איך מוצאים את האדריכל המושלם?

אדריכל, או צוות אדריכלים, שאיתו יהיה נעים לעבוד ימצא בעיקר באמצעות המלצות. שכנים או חברים טובים שבדיוק סיימו לתכנן את ביתם, יוכלו להמליץ לכם על איש מקצוע שהיה נעים הליכות, רגוע וקשוב לצרכי הלקוח. גם ברשת ניתן למצוא אדריכלים עם המלצות, ובמקרה ואין לכם מקרים להתייעץ איתם, זו דרך טובה.