קינן אדריכלים - משרד אדריכלות ועיצוב פנים

עיצוב חדר ארונות בסגנון יוקרתי

פורסם 29 באוקטובר 2023

חדר ארונות הוא אחד הפתרונות הטובים ביותר לאחסון הבגדים שלנו. חדר ארונות יוקרתי הוא כבר עניין שנוגע גם בעיצוב ולא רק בפרקטיות. במאמר שלפניכם נעסוק בנושא של עיצוב חדר ארונות בכלל וחדר ארונות בסגנון יוקרתי בפרט

למה אנחנו כל כך אוהבים חדרי ארונות?

הסיבה הפשוטה ביותר היא כמובן צורך במקום אחסון מתאים לבגדים. רובנו חווים מדי פעם קושי בסידור או בארגון של הבגדים, במציאת מקום עבורם או צורך בחללים נוספים על מנת לאחסן אותם. כל זה שונה מאוד כאשר אנחנו יכולים לתכנן לעצמנו חדר ארונות שיותאם בדיוק לצרכים שלנו ולכמויות הבגדים שלנו. אבל זה לא הכל – חדר ארונות בהתאמה אישית הוא פתרון גם לבעיות הקשורות לחפצים אחרים שאנחנו משתמשים בהם לעתים מאוד רחוקות. גם בגדים אבל גם, למשל, מזוודות או ציוד טיולים אחר שלרוב אין לנו בו צורך מידי.

חדר ארונות מודרני

חדר ארונות מודרני

חדר ארונות בעיצוב מודרני יתאים, בדרך כלל, לבית שעוצב בסגנון נקי יחסית, תוך שימוש בפלטה אחידה של צבעים. זה יהיה בית שנמצא בו פחות חפצי נוי ועתיקות, אבל הרבה סטייל חדשני וחכם. עיצוב חדר ארונות כזה יתאפיין במה שמקובל לכנות עיצוב אינטגרלי – במסגרתו הארונות והמגירות מעוצבים כך שנוצרת אשליה שהם למעשה חלק מהקיר. נצפה לדלתות הזזה ולצבעים כהים, ופחות לידיות בולטות ומקושטות או לצבעוניות רבה.

חדר ארונות בעיצוב כפרי

בתים המעוצבים בסגנון כפרי ייהנו משילוב עיצוב חדר ארונות בסגנון זה. המשמעות היא שנבחר להשתמש לארונות ולמגירות שלנו בגווני עץ טבעיים ונשלב בהם מוצרי פרזול אופייניים לסגנון הכפרי. למשל, נצפה לראות מגירות עץ עם ידיות מתכת יפות ומעוצבות, שילוב של מדפים מעץ וממתכת וכן שילובי צבעים. במקרים רבים נוכל לראות חדר ארונות המשלב גם טקסטיל לכיסוי או לקישוט הקירות.

חדר ארונות יוקרתי

המאפיין הבולט ביותר של חדר ארונות יוקרתי הוא שכל סנטימטר שטח בו מנוצל. חדרי ארונות יוקרתיים נמדדים בניצול מקסימלי של החלל, מה שמושג באמצעות התאמה אישית ותכנון מדויק המותאם ללקוח. בנוסף נוכל פעמים רבות לראות שימוש בזכוכית ובחומרי גלם איכותיים, ובעיצוב פנים מתוחכם וחדשני, החורג מחדרי הארונות השגרתיים. למשל, שילוב אי בחדר הארונות המשמש לתוספת אחסון, או שילוב ארונות בגבהים שונים.

תכנון חדר ארונות

מלבד הסגנון, חדרי ארונות נבדלים זה מזה בחלל המוקדש להם. לא בכל בית יש מקום מתאים לחדר ארונות ולכן הקדשת חדר לחדר ארונות כוללת פעמים רבות תכנון מחודש של החלל או חלוקת החדרים. לקראת תכנון אדריכלי לחדר ארונות חשוב להקפיד על מדידות מדויקות של החדר, ועל קביעת גובה מקסימלי של המדפים והארונות על מנת להפוך אותם לנוחים לשימוש. שלבים נוספים שחשוב לבצע בעת תכנן חדר ארונות, הם כמובן בחירת חומרי הגלם והגוונים בהם תשמשו, קביעת אלמנטים נוספים שישתלבו עם חללי האחסון וקביעת הכמות המקסימלית של חללי אחסון כמו מגירות ומדפים. האינסטינקט שלנו הוא לרצות להכניס כמה שיותר על מנת לאפשר לנו כמה שיותר מקום אחסון, אך על מנת לשמור על חדר נעים ולא חנוק, חשוב לא להגזים. אחרי שהעמקנו קצת בחשיבות ובמגוון של חדרי ארונות, הגיע הזמן לנסות ולקבל השראה לחדר הארונות הרצוי עבורכם. אם אתם מתלבטים ומחפשים את הסגנון המתאים לכם או המחשה לרעיונות שדיברנו עליהם בכתבה, אתם מוזמנים להיכנס לאתר שלנו, ולבחון פרויקטים מיוחדים ואת חדרי הארונות היוקרתיים שלנו.