קינן אדריכלים - משרד אדריכלות ועיצוב פנים

טיפים לעיצוב חלל הגינה בעת תכנון הבית שלכם

פורסם 22 בפברואר 2022

תכנון הבית הוא תהליך הכולל היבטים רבים ושונים. ישנם הרבה דברים שצריך לקחת בחשבון, כמו למשל: מיקום הבית, גודל המגרש, התקציב וכמובן איך אתם רוצים שהבית שלכם יראה. תוך כדי התהליך של תכנון הבית כדאי לחשוב גם על תכנון ועיצוב חלל הגינה ולכן במאמר זה ריכזנו עבורכם מספר טיפים בנושא שיעזרו לכם לעצב את חלל הגינה בעת תכנון הבית שלכם.

טיפים לעיצוב חלל הגינה בעת תכנון הבית שלכם

מהי החשיבות של תכנון הגינה בשלב תכנון הבית?

תכנון הגינה הוא תהליך חשוב מאוד בשלב עיצוב הבית. הגינות הן דרך מצוינת להוסיף יופי ושלווה לבית שלכם. הן יכולות להפוך למקום להירגעות, פעילות גופנית ואפילו בילוי עם החברים ובני משפחה. חשוב לתכנן את הגינה בקפידה, שכן יש הרבה גורמים שצריך לקחת בחשבון לפני שמתחילים.

השלב הראשון בתכנון גינה הוא ההחלטה היכן תרצו שהגינה שלכם תהיה ממוקמת. המקום הטוב ביותר לגינה הוא מקום שיש בו חשיפה מלאה לשמש ויש לו אדמה פורייה, אך לא תמיד זה המקרה. יש לשקול גם אם אתם רוצים לגדל צמחים באופן סמוך לבית או בצד השני של החצר. בנוסף ישנם עוד גורמים נוספים שאתם צריכים לקחת בחשבון כמו למשל כמה מקום יש לכם עבור הגינה, איזה סוגי צמחים אתם רוצים לשלב, האם תהיה חיית מחמד בשטח הגינה, האם יהיה לכם מספיק זמן לתחזק את הגינה ועוד.

דשא סינטטי או דשא רגיל?

דשא הוא המשטח הטוב ביותר עבור הגינה שלנו. הדשא ידידותי לסביבה, בעל מראה ירוק ויפה התורם לעיצוב הגינה שלנו. כאשר ניגשים לחלק של עיצוב הגינה אחת השאלות הנפוצות שעולות היא האם לבחור בדשא סינטטי או דשא טבעי. יש האומרים שאין תחליף לדשא טבעי מכיוון שיש לו מראה אמיתי הנותן תחושת גינה וטבע. הדשא הטבעי הוא עמיד במיוחד ונחשב לזול יותר מאשר דשא סינטטי, אך לפני שנקפוץ למסקנות בואו נדבר קצת על הדשא הסינטטי.
דשא מלאכותי (הנקרא גם דשא סינטטי) הוא משטח פלסטיק העשוי סיבים סינטטיים מהחומרים פוליאתילן ופוליפרופילן ומדמה כדשא טבעי. הדשא הסינטטי פופולרי כיום בענף הגינון ועיצוב נוף, בנוסף הוא משמש גם בתור מגרשי כדורגל, טניס, גולף, שדות תעופה ועוד. לשימוש בדשא סינטטי יש מגוון יתרונות כגון:

“שגר ושכח”: שימוש בדשא סינטטי לא מצריך תחזוקה כמו למשל השקיה, דישון וכיסוח הדשא לעומת הדשא הטבעי שאותו צריך לתחזק באופן קבוע.

עמידות: הדשא הסינטטי מחזיק מעמד זמן רב וניתן להתקין אותו בכל תנאי מזג האוויר.

מראה: הדשא הסינטטי לא מצהיב ותמיד יש לו מראה ירוק ויפה.

חסכוני: השימוש בדשא הסינטטי יכול לחסוך לכם לא מעט עלויות כמו התחזוקה שציינו קודם וכמובן גם החיסכון במים.

ומה לגבי המחירים?

צריך לקחת בחשבון את עניין התקציב. כאמור, דשא סינטטי יכול להיות יקר יותר מאשר דשא טבעי (ראו מחירון דשא סינטטי) אך כמובן שזה תלוי במספר גורמים כמו שטח השתילה, גובה הדשא, הצפיפות ועוד.
מעבר לעלות הקמת הגינה צריך לקחת בחשבון גם את עניין התחזוקה, וכאן הדשא הסינטטי יכול להיות מועיל יותר מהבחינה הזו.