קינן אדריכלים - משרד אדריכלות ועיצוב פנים

עיצוב משרדים - החידושים ב-2022

פורסם 13 בינואר 2020

חשוב להשקיע בעיצוב המשרד

עיצוב משרדים גדולים וקטנים הוא בעל יתרונות רבים ומגוונים. ראשית, עיצוב משרד משדר לשותפים העסקיים מסר תת הכרתי חזק ביותר. תוכלו להתאים את עיצוב הפנים כך שישדר עוצמה כלכלית, מודרניות וגמישות מחשבתית, או יציבות לאורך שנים. שנית, עיצוב משרדים יכול לחולל מהפכה מבחינת העובדים. עיצוב מואר, מלא שמש ונעים יכול לגרום לעובדים לרצות להישאר בעבודה, ייצר אווירה נעימה יותר בצוות, וכמובן יכול להיות חלק מהנדסת אנוש איכותית שתוביל להגדלה משמעותית של ההישגים של כל עובד ועובד. כמובן שחלק גדול מהיתרונות של עיצוב משרד יוכלו להתקבל רק עם שילוב נכון של אדריכלות ועיצוב פנים.

עיצוב משרדים - קינן אדריכלים

מהם החידושים העיצוביים המיוחדים לשנת 2020?

כאמור, עיצוב משרדים קטנים וגדולים יכול לחולל מהפך של ממש מבחינת יחסי עובד מעביד, וקשר עם שותפים. חשוב מאוד להכיר את הטרנדים העיצוביים החדשים לשנת 2020 כדי שנוכל לעצב את המשרד שלנו בצורה מודרנית ועדכנית. החידושים העיצוביים המיוחדים לשנת 2020 כוללים בין השאר:

  • חשיפת הבסיס: בעבר, תכנון אדריכלי ועיצוב פנים עשו את המקסימום להסוות את היסודות ואת הקונסטרוקציה הבסיסית של המבנה. היסודות המתכתיים כוסו בשכבת גבס וטיח, ונתנו למבנה מראה אחיד. היום, הטרנד התהפך, ומבנים רבים נבנים ומעוצבים כך שהקונסטרוקציה של המבנה תהיה חשופה, ותעניק למבנה כולו מראה מיוחד ומעודכן.
  • מעגליות: עיצוב פנים למשרד חייב לייצר תחושת זרימה. כאשר משתמשים באלמנטים מרובים עם זוויות ישרות קשה מאוד להשיג את תחושת הזרימה הזו, והאווירה במשרד נפגעת. אחד מהחידושים לשנת 2020 כולל שבירה של מוסכמות עיצוביות מבחינת הצורות בהם נעשה שימוש, ושימוש באלמנטים עם מראה מופשט יותר למראה מודרני, מעודכן וזורם.
  • חלל עבודה משותף: בעבר, נעשה מאמץ עיצובי מרוכז כדי להעניק לכל עובד בידוד משאר העובדים במחשבה שזה יוביל להגדלת הישגים. מאחר ועסקים רבים עכשיו תלויים בהפריה הדדית של העובדים לשם צמיחה, המגמה היא לייצר חללי עבודה משותפים גדולים, בהם העובדים יהיו חייבים להיות באינטראקציה זה עם זה. מעבר לחללים המשותפים, גם המשרדים של ההנהלה יהיו בעלי קירות ודלתות שקופות, כדי להעניק תחושת שיתוף פעולה, פתיחות ומרחב.

ניתן לשלב אלמנטים טבעיים בעיצוב המשרד

מחקרים רבים בשנים האחרונות הראו שעיצוב פנים המשרד תוך שילוב ריהוט משרדי מודרני ומעוצב אקססוריז ועוד אלמנטים טבעיים כגון אור שמש וצמחייה מובילים לשינוי מהותי בשביעות הרצון של העובדים ממקום העבודה, לבריאותם ובסופו של דבר לתפוקה מכל עובד. חשוב מאוד לדעת לשלב בחכמה אלמנטים אלו בחלל המשרדים, כך שמצד אחד לא יפגעו במראה המודרני והמעודכן, ומצד שני יעניקו אווירה נעימה שתאפשר לעובדים להרגיש בבית גם לאחר שעות עבודה ארוכות ומתישות. ניתן לעשות זאת על ידי יצירת פינות ייעודיות בתוך מבנה המשרד, או על ידי שילוב עציצים ואלמנטים טבעיים קטנים באופן מפוזר בחלל מבנה המשרדים.