קינן אדריכלים - משרד אדריכלות ועיצוב פנים

עיצוב פנים לקראת חג פסח 2019

פורסם 19 במרץ 2019

עיצוב פנים לוילה ברחובות (2)חג פסח מזוהה עם ניקיונות וארוחות משפחתיות, אך האמת היא שמדובר גם בהזדמנות לעצב מחדש את חלל הפנים של הבית. קודם כל, חג האביב גם ככה מתחיל עם סדר בבית ולכן קל יותר לעצב אותו מחדש. שנית, עיצוב הבית לקראת הפסח ישמש את בני המשפחה הרבה אחרי ליל הסדר. מעבר לכך, המטרה של עיצוב פנים היא לשפר את איכות החיים בכל החדרים – החל מהסלון, דרך המטבח ועד חדרי שינה של הורים וילדים.

החדשות הטובות הן שהטיפים לעיצוב פנים מיועדים לכל סוגי הבתים והדירות. בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא רק בעלי וילה יוקרתית יכולים ליהנות מהאופן שבו עיצוב מן הסוג הזה משביח את ערך הנכס שלהם. בפועל, עיצוב בתים וחלל הפנים קובע את מחיר הנכס טרם השכרה או מכירה ובכך הוא מייצג השקעה משתלמת.

איך מעצבים את חלל הפנים?

מבחינה פרקטית, עיצוב בית דורש התאמה לצרכים של בני המשפחה. התאמה כזו חשובה כי היא אמורה לייצג את נקודת המפגש בין פונקציונאליות ואסתטיקה. מצד אחד, העיצוב צריך להיות נגיש ועליו להבטיח שיפור ברמת החיים של ילדים והורים. מצד שני, כדאי גם שהעיצוב יתכתב עם סגנון העיצוב המודרני ועם מה שבני המשפחה אוהבים.

סגנונות העיצוב המקובלים עבור חלל פנים של בתים פרטיים נעים בין המסורתי, הכפרי והמודרני. בסגנון עיצוב כפרי משתמשים בחומרי עץ, בעוד בסגנון מסורתי ניתן גם לשלב אבן, שיש וקרמיקה. לשם השוואה, רבים בוחרים לקראת פסח לעצב את הבית בסגנון מודרני עם זכוכית ואלומיניום ויש גם כאלה שעושים סדר בבית כדי לשלב בין כמה סגנונות שונים.

כך מקבלים את ההחלטה הנכונה

עיצוב פנים עבור סלון, מטבח או חדרי שינה דורש גם התאמה למסגרת התקציב. הטעות הנפוצה היא להתחיל לעשות סדר בבית ולהיפטר מרהיטים עוד לפני שמחליטים כמה כסף רוצים להשקיע. בפועל, מה שצריך לעשות הוא להגדיר את מסגרת התקציב כדי לעמוד בה גם בתוך וילה יוקרתית וגם בתוך דירות סטנדרטיות.

עוד דרך לקבל את ההחלטה הנכונה לגבי התקציב עבור עיצוב בתים היא להתייעץ עם אנשי מקצוע. ניתן לפנות לנציגים של משרד אדריכלים ועיצוב פנים בכל מקרה של דילמה והתלבטות, לשאול אותם מה הם חושבים על סגנונות העיצוב הקיימים ולבקש מהם להראות דוגמאות לפרויקטים שבהם הם היו מעורבים. אם שירותי הייעוץ ניתנים על ידי נציגי משרד האדריכלים באופן כנה, התוצאה יכולה להיות חיסכון בזמן ובהוצאות עבור כל הגורמים המעורבים.

לסיכום, אביב הוא החודש שמביא אלינו את חג הפסח ויחד איתו את הנושא של עיצוב פנים. החדשות הטובות הן שאפשר לעצב סלון, מטבח וחדרי שינה לפי הטעם האישי ושניתן גם להתייעץ עם אנשי מקצוע כדי לחסוך בהוצאות .