קינן אדריכלים - משרד אדריכלות ועיצוב פנים

צלם את הבית שלך כמו מקצוען

פורסם 7 ביוני 2020

רוצה למכור את הנכס שלך? מנסה להגדיל את העוקבים באינסטגרם על הבית שלך? עוסק בעיצוב פנים ורוצה להראות לעולם את העבודות שלך? אז איך אפשר להפוך את עיצוב הבית שלך לדבר שמצטלם טוב יותר? לפניכם חמש טיפים שיעזרו לכם לצלם טוב יותר חללים.

5 טיפים לצילום נכון של עיצוב פנים

צילום טוב משמעו צילום שגורם לצופה להיות שותף ביצירה, כלומר לגרום לעין של הצופה להסתובב בין האלמנטים השונים בתמונה. בצילומי עיצוב פנים או ארכיטקטורה אנחנו ננצל את האלמנטים הארכיטקטורים השונים הקיימים בחלל ונשתמש בהם להולכת הצופה לסיור בחלל עצמו. אלמנטים כמו דפוס, דלתות מעניינות, או חזרתיות של אלמנט מסוים על מנת להוסיף יותר עניין מבחינה ויזואלית לצילום ולצופה.

בעיצוב פנים הכל עניין של תאורה

תאורה טובה יכולה לשפר ולחזק את האווירה בחלל. השתמשו בתאורה טבעית ככל שניתן, כבו את כל המנורות בחלל ממנורות צד ועד לתאורה בתקרה ותתנו לאור השמש לחדור לחלל ולמלא אותו.
יש חשיבות גבוהה לשעה ביום שבה נעשה הצילום ביחוד שזה צילום סטילס, קיימת השפעה משמעותית בכמות ובחוזק האור הנכנס לחלל אפילו בהפרשים של חצי שעה. הפרש כזה יכול להוות את הגורם המכריע בין צילום חלל שתופס את עיני הצופה ומעביר את התחושה שעיצוב הבית או הארכיטקטורה מקנים, לבין אחד שלא מצליח לעשות זאת.

פריטים נבחרים

כשמגיעים לצילום עיצוב פנים או חלל אנחנו ננסה להתמקד בפריטים שמספרים לנו סיפור, פריטים מיוחדים שיוצרים עניין בחלל ויוכלו לרמז לנו משהו על האנשים שגרים בו ועל דרך החיים שלהם. נסו למצוא את הפריט הייחודי הזה זה יכול להיות יצירת אומנות או אולי ארון עתיק, לא ממש משנה העיקר שיוכל להעביר את הסיפור הזה לצופה.

עיצוב פנים לפנטהאוס בהרצליה

בסיס חשוב בצילום אדריכלי – שמרו על זה פשוט

כשמדברים על צילום אדריכלי או צילום פנים נסו להשתמש בזוויות פשוטות, ופחות לנסות זוויות שונות ומשונות. תצלום טוב של עיצוב פנים מאפשר לחלל להעביר את התחושות והסיפור שהוא מספק מבלי להוסיף עוד אלמנטים שעלולים להסיח את דעת הצופה מהפשטות שבו.
ולכן במקרה שאתם לא בטוחים יישרו את המצלמה והצמדו לצילומי חזית.

כל המוסיף גורע

כמעט לכולם יש המון חפצים בבית שמלווים את חיי היום יום שלנו, אך כשזה נוגע לצילום הבית אנו ננסה להסתיר את כל אלה אשר עלולים לגרום להסחות דעת מיותרות כמו כבלים לא נחוצים, דואר שמפוזר על השולחן, או כל חפץ אחר שעלול להפריע. המטרה של צילום חללי פנים היא לתפוס את החלל במצב הכי אידיאלי שלו אבל עדיין לשמור על האותנטיות שלו, הייחודיות שלו ועל הסיפור המתרחש בו. גם בבתים שלכאורה בצילומים נראים הכי מסודרים ונקיים יש כמויות של חפצים שלא לצורך אך אם נסובב את המצלמה נבין שהכל עדיין קיים אך נמצא מאחורי הצלם עצמו.

לסיכום

כשזה נוגע לצילום עיצוב פנים וארכיטקטורה, ישנם הרבה אלמנטים ומשתנים שצריך להתחשב בהם.
תחילה נסו להבין מה הסיפור אותו אתם רוצים לספר על חלל הבית ואז נסו להשתמש בכל הטיפים שדיברנו עליהם. דרכם נסו להעביר את האותנטיות של הבית או החלל אותו תרצו לצלם. בהצלחה