קינן אדריכלים - משרד אדריכלות ועיצוב פנים

שילוב אדריכל בעיצוב המטבח

פורסם 6 במרץ 2018

אדריכלות ועיצוב פנים למשפחת אלישעכאשר מעצבים מטבח, יש לייחס חשיבות לפרקטיות, לפונקציונאליות ופרמטרים נוספים. כאשר מעוניינים שיענה בצורה מושלמת לצורכי המתגוררים בבית, מומלץ להשכיר את שרותיו של אדריכל המומחה בתחום עיצוב המטבח

עיצוב המטבח כחלק ממכלול עיצוב הפנים של כל חללי הבית

בעת עיצובם של מטבחים, חשוב מאוד ליצור הרמוניה בין כל החללים. משמע, עיצוב המטבח לא יכול להיות מנותק ומנוכר ומבלי להתייחס לסגנון הבית. לפני שאדריכל מתחיל את עבודתו בתכנון מטבחים, הוא ראשית כל מקשיב להעדפותיהם ולצרכים של המתגוררים בבית. שואל אותם בדבר הצבעים האהובים עליהם, ויורד לפרטי פרטים על מנת להגיע לתמונה הכוללת.

תכנון ועיצוב פונקציונאלי

כאמור בעיצוב מטבחים, כדאי למשל, לייחס חשיבות למיקומי השקעים ונקודות חשמל, אותם מתאימים למיקום של הארונות. על הלקוח לחשוב היטב היכן יהיה מעוניין למקם את המכשירים החשמליים, על מנת לתכנן במדויק את גובה השקעים שיהיו נגישים לבני הבית. כל אלה יוצרים מטבח שהוא גם נוח ופונקציונאלי. אולם, לעיתים, העבודה הרבה יותר מורכבת. למשל, במקרים בהם המטבח הוא קטן מימדים או שלא ניתן למקם בו את כל הפרטים במקום הרצוי, נדרשת עבודה יותר מסובכת, כגון שבירת קירות, או הזזתם. במקרים הללו, לא רק מומלץ לשלב בעבודה אדריכל מטבחים, זהו הכרח.

מה חשוב לדעת בעת מעצבים מטבח?

יש להעניק חשיבות לכמה פרמטרים, כאן עיצוב היא מילת המפתח. כאשר מדובר על מטבח קטן וצר, רצוי מאוד לצבוע אותו בגוונים בהירים, על מנת ליצור אשליה שהמטבח גדול מכפי שהוא באמת. בנוסף, חשוב למקם את מכשירי החשמל במקום הנכון כמו מקרר, מדיח כלים, מיקרו ועוד. ככל שהמטבח הינו גדול יותר, מן הסתם, טווח האפשרויות גם הוא הולך וגדל. עוד פרמטר מרכזי אשר יש לשים לב אליו הוא כמובן האי במטבח בשילוב כסאות בר מעוצבים, עוד משתנים הם למשל הכיור, משטח העבודה, ברזים ומקומות אחסון.

עיצוב מטבחים בסגנונות שונים

כל בעל בית והעדפותיו הוא. ישנם אשר יעדיפו מטבח בסגנון כפרי ויש שירצו מטבח בסגנון מודרני. כמובן, עדיף להתאים את סגנון המטבח לסגנון שאר חללי הבית. כל זאת עת מנת ליצור הרמוניה והמשכיות בין החללים השונים. והיה הלקוח והאדריכל בוחרים, מטבח בסגנון כפרי, אזי יהיה זה מטבח בו משולבים גוונים טבעיים, אלה יוצרים אווירה רוגעת וחמימה. במקרה שהלקוח יעדיף מטבח בסגנון מודרני, או אז החלל יהיה מעוצב נקי יותר, חדשני, עם שלל מקומות אחסון ודגש על התאורה.

לסיכום

שילוב האדריכל בעיצוב המטבח הינו נדבך חשוב כשרוצים ליצור מטבח שהוא גם נאה למראה, פונקציונלי ויחד עם זאת, חלל שנעים לשהות בו. אדריכלים הם לא רק מעצבים, לרב הם אלה שמתווכים בין לקוחותיהם לבין הקבלנים ואנשי מקצוע, הם אלה אשר אמונים על מלאכת הפיקוח. וחוסכים מהלקוח הרבה כאבי ראש וטעויות (לעיתים בלתי הפיכות), ובסופו של דבר הלקוח יזכה למטבח לו ייחל מכל.