קינן אדריכלים - משרד אדריכלות ועיצוב פנים

תאורה אדריכלית: מהי והאם כל אדריכל מתאים לתחום

פורסם 15 ביוני 2020

אם יש לכם מבנה פרטי או מסחרי ואתם רוצים לתכנן אותו בצורה מקצועית ונכונה, איש המקצוע המתאים עבורכם יהיה אדריכל. במסגרת תהליך התכנון, אתם תקבלו ממנו תכנית הכוללת תכנון מלא של המבנה שלכם, כולל דגש על פרטים קטנים וגדולים. האדריכל יבצע את התכנון בקפידה ובסופו של דבר, אתם תוכלו להנות ממבנה מתוכנן ומעוצב, ללא צורך בשינויים בעתיד. אגב, כאן נזכיר דבר חשוב, להבדיל מתהליך של עיצוב פנים שניתן במסגרתו לשנות את הדברים בצורה קלה ופשוטה, תהליך של תכנון ובכלל עבודת האדריכל הם תהליכים שפחות ניתנים לשינוי. לכן, המטרה היא שתכנית התכנון של המבנה תכלול כל מה שצריך, כך שלא יהיה צורך להתעסק עם שינויים שלה בעתיד.

כיצד אדריכלים עובדים ואיך זה מתקשר לתאורה של המקום?

כאשר תקבלו הצעת מחיר מהאדריכל, הוא ידאג להכניס בחשבון את כל האלמנטים שיהיה בהם צורך. בין האלמנטים הללו, יש גם את נושא התאורה. האדריכל יכניס לתכנית העבודה, אלמנטים של תאורת פנים ותאורת חוץ. הוא יתאים את אותם האלמנטים לאופי של המבנה, לגודלו, למהות השימוש בו וכו'. לדוגמה, אם המבנה שברשותכם נמצא במקום שהינו חשוף לאור שמש טבעי, אז סביר להניח שהאדריכל יעדיף לחסוך בגופי תאורה, משום שבמהלך היום יהיה אפשר להנות מאור טבעי. זאת בניגוד למבנה שהינו חשוך וסגור. כאן כבר יהיה דגש הרבה יותר גדול על נושא התאורה.

איך האדריכל יתאים את התאורה למבנה?

כפי שהוזכר, האדריכל חייב להתחשב בכל מיני פרמטרים כשהוא מתכנן את המבנה. אותם הפרמטרים מושפעים מהסביבה של המבנה (הסביבה החיצונית והפנימית), גודל המבנה, המטרות של המבנה וכו'. בנוסף, יש גם התחשבות בכל הנושא של החיסכון בעלויות ובאנרגיה, התחשבות בגישות של בנייה ידידותית לסביבה וכו'. כאשר משוקללים כל הפרמטרים האלה, אז אפשר לבחור את אמצעי התאורה המתאימים. אגב, כאן גם באה לידי ביטוי החשיבות של תכנית התכנון. אם היא לא תהיה מותאמת מראש, הרי שיהיה צריך לבצע שינויים במבנה. מה שעשוי לגבות עלויות נוספות ופגיעה בשגרה.

האם כל אדריכל מתעסק בתחום של תאורה?

האדריכל מתעסק בכל הקשור לתכנון ועיצוב המבנה. מה שכן, חלק מהאדריכלים הם בעלי התמחות בכל מיני נושאים ספציפיים. אדריכל שאינו מתעסק בתאורה או לא מתמחה בה, יעבוד עם מעצבים ומתכננים שמבינים בנושא. בנוסף, הוא גם יהיה בקשר עם ספקים המתמחים בהתאמת תאורה אדריכלית לצורך פרויקטים פרטיים ומסחריים. הוא יפקח על תהליך התקנת התאורה ובכלל ילווה את הלקוח משלב התכנון ועד שלב הסיום.

שורה תחתונה

בחרו אדריכל שיש לו ניסיון בתחום, המספק עבודה מקצועית וכזה שיש עליו המלצות. מומלץ לבצע סקר שוק ולבדוק מהי תהיה עלות פרויקט התכנון והעיצוב והאם היא תואמת את דרישות התקציב שלכם. לאחר שבדקתם את כל הנתונים, תוכלו לבחור אדריכל או משרד אדריכלות ולדעת שאתם בידיים טובות. שיהיה בהצלחה!