קינן אדריכלים - משרד אדריכלות ועיצוב פנים

כל מה שצריך לדעת על תכנון אדריכלי ליזמים

פורסם 21 ביוני 2022

תכנון אדריכלי ליזמים בענף הנדל"ן הוא אחד מהשירותים הנפוצים ביותר בענף האדריכלות והוא מוצע על ידי כל משרד אדריכלות העוסק ומתמחה בהליכי תכנון של פרויקטים שונים בענף הבינוי, החל ממבני ציבור ומוסדות, דרך מבני מגורים ועד לתכנון בתים פרטיים.

 

ייעוץ אדריכלי ליזמים

ייעוץ אדריכלי ליזמים הוא למעשה השלב המקדים והראשוני של שירותי תכנון אדריכלי ליזמים והוא מיועד לצרכי תכנון מיטבי של הפרויקט המיועד. שלב הייעוץ נועד לבחון את כל צרכי היזם לאורך כל שלבי הפרויקט בהתאם לאילוצי השטח ו/או הנכס המיועד.

תכנון אדריכלי ליזמים – מה הוא כולל?

שירותי תכנון אדריכלי ליזמים כוללים בתוכם מספר שירותים מרכזיים כגון:

  • תכנון תקציב – השלב הראשון בכל מסגרת של תכנון אדריכלי ליזמים ומטרתו: תכנון מיטבי של התקציב הנדרש לכל שלבי הפרויקט. באמצעות תכנון התקציב ניתן להוזיל את עלויות הבנייה ולמצוא חלופות תקציביות שונות לבעיות העשויות להתעורר במהלך ייזום הפרויקט.
  • תיאום תכנון אדריכלי – שירות מקצועי המיועד למטרות מימוש הפרויקט המשלב בתוכו את כל ההיבטים התכנוניים הנחוצים לצורך כך, לרבות, הכנת תכניות לביצוע, תכניות מפרטים וכתבי כמויות, אומדני ביצוע, בניית לו"ז לכל שלבי הפרויקט וכדומה.
  • תיאום מול כלל הגורמים המעורבים בפרויקט – תכנון הפרויקט אל מול כלל הגורמים המעורבים בביצועו תוך שמירה מלאה על זכויות היזם.
  • תיאום מערך שינויי דיירים – ליווי אדריכלי לרוכשים הדירות בפרויקט המעוניינים לבצע אי- אילו שינויים אדריכליים בשטח הדירה.

תכנון אדריכלי ליזמים הוא תהליך מרתק ומרתק המשלב בין יצירתיות, מיקוד מסחרי וחשיבה אדריכלית ליצירת פרויקטים נדל"ן מוצלחים. התהליך כולל מגוון שלבים הנעשים בשיתוף פעולה מול יזם על מנת להבטיח את ההצלחה של הפרויקטים.

התכנון הוא הבסיס לכל פרויקט נדל"ן. במהלך זה, נקבעים גובהו, תכניו והשימושים המיועדים לנכס, החל מדירות מגורים ועד לסוג של משרדים להשכרה. התכנון כולל פיתוח מסלולי החדרים, כיוון האור, שימוש בחומרים איכותיים ותכנון נוסף שמבטיח את השלמות הבנייה והאסתטיקה של הפרויקט.

מערך שינויי דיירים – מה חשוב לדעת?

תכנון אדריכלי ליזמים נועד בין היתר לצרכי ניהול ותיאום של מערך שירותי שינויי הדיירים, כאשר תקפידו של המערך המתאם הוא ללוות את רוכשי הדירות בפרויקט מרגע רכישת הדירה ועד לקבלת מפתח. ניהול המערך במסגרת שירותי התכנון כולל בתוכו מספר שירותים ישירים המוצעים לרוכשי הדירות, וביניהם:

  • הגדרת השינויים הנדרשים על ידי רוכשי הדירות
  • סיוע מקצועי בכל הנוגע לבחירת חומרי הגלם וחומרי הגמר הנחוצים לצורך ביצוע עבודות השינוי
  • בדיקת תכניות פרויקט והתאמת הדירות לתכניות הביצוע
  • תיאום אל מול ספקים ויועצים לצורך ביצוע השינויים
  • ייעוץ אדריכלי לדיירים
  • פיקוח עליון לדירות
  • ליווי תהליכי התכנון והביצוע של הפרויקט – תוך קביעת לוחות זמנים בהתאם לשלבי הבנייה העיקריים

פיקוח צמוד במסגרת שירותי תכנון אדריכלי ליזמים

שירות נוסף המוצע ליזמים במסגרת שירותי תכנון אדריכלי ליזמים הוא שירות למטרות פיקוח צמוד של כל שלבי הבנייה. שירות זה מיושם על ידי מפקח מטעם משרד האדריכלים והוא כולל בתוכו ניהול מערכי תיאום בין כל המעורבים בפרויקט. אם גם אתם מצויים לקראת פרויקט בינוי כזה או אחר מהצד היזמי ו/או הקבלני, זה הזמן לדעת יותר על תכנון אדריכלי ליזמים. למידע נוסף צרו איתנו קשר.