קינן אדריכלים - משרד אדריכלות ועיצוב פנים

תכנון אדריכלי מדויק לתאורה במבנה

פורסם 21 בינואר 2020

עיצוב הבית חייב להיות משולב עם התכנון האדריכלי

בנייה של בית חדש, או שיפוץ מקיף הנעשה לבית ישן, הם תהליכים ארוכים וקשים. הצורך שלנו לבצע מגוון עצום של פעולות ותיאומים בין גורמים שונים, עלול לגרום לנו לזנוח את עיצוב הבית. מדובר בטעות, אשר עלולה להשליך גם על ההנאה שלנו מהנכס, וגם על הערך שלו בסופו של דבר. על מנת להגיע לרמת גימור גבוה, תכנון אדריכלי חייב להיות משולב עם תכנית עיצוב פנים יוקרתי. בין אם מדובר בעיצוב בתי יוקרה, או אולי בעיצוב בתים פרטיים סטנדרטיים, חשוב מאוד שהאדריכל יהיה מודע לתכנון העיצובי הסופי, ויתכנן את המבנה בהתאם לכך. התכנון חייב לכלול גם רעיונות עיצוביים ברורים כמו חלוקה לחדרים וסגנון החלונות והדלתות, וגם רעיונות מופשטים יותר כמו האווירה בבית וכיווני הזרימה. תאורה אדריכלית היא תאורה המבוססת על התכנון האדריכלי, והיא קריטית לעיצוב הפנים.

סלון בגווני אפור מעוצב על ידי קינן אדריכלים

איך נייצר תכנון אדריכלי שמתייחס לתאורה במבנה ?

תכנון אדריכלי דורש מהאדריכל לתכנן מבנה על פי דרישות הקונים ושאיפותיהם, בלי לוותר על עמידות וחוזק הנדסי. חשוב מאוד שהאדריכל שבחרתם יהיה אדם המודע גם לענייני העיצוב, ויוכל לשלב תכנון תאורה עם התכנון הכולל שלו. תכנון אדריכלי שמתייחס נכון לתאורה במבנה יתבצע במספר שלבים:

  • בחירת גופי תאורה: בחירת גופי תאורה בתהליך עיצוב הבית היא אחד מהשלבים החשובים ביותר בתכנון. מרבית הישראלים בוחרים גופי תאורה לקראת סוף תהליך העבודה, ומדובר בטעות. ישנו מגוון עצום של גופי תאורה אשר יוכלו להשלים ולשנות באופן מהותי את עיצוב הבית, שניתן לשלב אותם רק אם מתכננים זאת מראש בתהליך הבנייה והתכנון.
  • הצללות: תאורה אדריכלית יכולה להיות הדבר המשמעותי ביותר לאווירה בבית. חשוב לשים לב להצללות של קירות וריהוט, ולתכנן את התאורה בהתאם לכך. כך תוכלו להבטיח שתכנון התאורה שביצעתם יתאים לא רק על הנייר, אלא גם לבית מרוהט ומאויש.
  • צבע האור: בתים שונים דורשים צבע אור שונה כדי להחמיא ולהדגיש את היתרונות שלהם. עיצוב בתי יוקרה מודרני למשל, ידרוש לרוב אור לבן חזק שיחזק את תחושת המרחב והניקיון העיצובי בנכס. עיצוב בתים פרטיים קטנים יותר יהיה משופר עם אור צהבהב שיעניק לבית תחושה חמימה משפחתית ומזמינה.
  • אור טבעי: תאורה אדריכלית חייבת לקחת בחשבון את האור הטבעי בבית, ולשלב את גודל החלונות ואת הזווית שלהם לשמש כחלק מתכנון תאורה כולל.

חשוב לעבוד עם משרד אדריכלים מנוסה

תכנון תאורה בבית דורש מומחיות ארוכת שנים. אדריכלים רבים מתמקדים קודם כל בפונקציונאליות ובבטיחות של הבית אותו הם מתכננים, ושוכחים פרמטרים הנוגעים לאיכות החיים של המתגוררים בנכס. אמנם, תאורה אדריכלית נראית כמו שיקול זניח במערך השיקולים של האדריכל, אך היא יכולה לשנות באופן דרסטי את ההנאה שלכם מהמגורים בנכס, ואת הערך הכספי שלו.