קינן אדריכלים - משרד אדריכלות ועיצוב פנים

תכנון בניית בית מותאם לגיל השלישי

פורסם 1 בדצמבר 2021

בשנים האחרונות תוחלת החיים עלתה ויותר ויותר אנשים מגיעים לגיל השלישי. כמובן, שמדובר בבשורה טובה, אבל, בשביל לאפשר לבני הגיל השלישי ליהנות מאיכות החיים הגבוהה ביותר אותה הם יכולים לקבל, קיימת חשיבות גבוהה לדאוג לכל הצרכים המיוחדים המאפיינים את הגיל הזה. כידוע, עם הגיל, הגוף כבר לא מתפקד בצורה הזהה ליכולות התפקוד שלו בגילאים צעירים יותר. בשלב מסוים, רבים מבני הגיל השלישי נזקקים לעזרים כאלו ואחרים כמו עזרי ניוד ועוד..
כחלק מכך, שעה שמתכננים בית המיועד לאנשים בגילאים אלו, קיימת חשיבות גבוהה, לקחת בחשבון את כל אותם הצרכים ולתכנן את הבית בהתאם.

קבלת ההחלטות המתאימות


בהליך תכנון בניית בית מותאם לגיל שלישי, קיימת חשיבות גבוהה לפנות לאותו משרד אדריכלים אשר מחזיק בידע ובכלים המתאים לתכנון הבית המבוקש. כך לדוגמא, קיימת חשיבות גבוהה לתכנן מפתחים גדולים – לפחות בכניסה לבית, אך לעיתים גם בחדרים, על מנת לאפשר התקנה של דלתות רחבות ולאפשר לבני הגיל השלישי לעבור דרכן גם עם אמצעי הניידות בהם נעזרים. גם המסדרות אמור להיות רחב ידיים ולאפשר מעבר עם קלנועית מתקפלת – במקרים בהם בני הגיל השלישי נעזרים בכלי עזר כזה או יזדקקו לו בעתיד. חשוב לגם להתקין אביזרי בטיחות בחללי הבית השונים כמו מעקה ועוד. מצד שני, יש גם דברים שצריך לוותר עליהם כמו מדרגות בבית. כמובן, שיש עוד לא מעט החלטות אותן צריך לקבל הן ברמת התכנון האדריכלי והן ברמת עיצוב הפנים, על מנת לאפשר לבני הגיל השלישי, חיים נוחים בבית ומענה על כל צרכיהם.

בחירת משרד אדריכלות מתאים


לא כל משרד אדריכלות ערוך כאמור לתכנן בניית בית המותאם לגיל השלישי. לכן, קיימת חשיבות גבוהה לבחור את המשרד בתבונה – אחד מהפרמטרים אשר אמורים לסייע בביסוס ההחלטה, הוא כמובן, עיון מעמיק בתיק העבודות של אותו משרד אדריכלים – כאשר, חשוב להתמקד בדוגמאות לבתים אשר תוכננו על ידי אותו המשרד עבור בני הגיל השלישי. כמובן, שאדריכלים ומעצבי פנים מקצועיים ובעלי ניסיון פרטני בתחום זה, ידעו לקחת בחשבון כל צורך שיכול לעלות לדוגמא, מקרה בו בני הגיל השלישי ישתמשו בעתיד באותה קולנועית מתקפלת

 

הבנת הצרכים והדרישות

אז זה אומנם נכון שברגע שפונים למשרד אדריכלות מקצועי ומנוסה ומציגים לו את הצורך של תכנון בית המיועד עבור הגיל השלישי הוא כבר ידע מה לעשות. יחד עם זאת, בדומה לתחומים אחרים, גם בתחום זה ידע מהווה ככוח ולכן, חשוב שגם הלקוחות של אותם אדריכלים ינסו להבין פחות או יותר מהם צריכים. כמובן, שכיום בעידן האינטרנט, קיימת נגישות למידע ולדוגמאות של בתים רלוונטיים, על מנת לקבל פחות או יותר את התמונה על צרכים אשר יכולים לעלות בעתיד – כידוע, ככל שמתבגרים הצרכים משתנים.