קינן אדריכלים - משרד אדריכלות ועיצוב פנים

תכנון בתים קלאסיים

פורסם 12 בספטמבר 2021

המילה "קלאסי" כבר הפכה עבור רבים למילה נרדפת ל"איכותי ויוקרתי", וזה לא שונה כשמדובר באדריכלות בתים. הוא מתאפיין בהרמוניה מושלמת, סימטריה וצבעים בהירים, ויש לו יתרונות שאי אפשר להתחרות בהם: העיצוב הקלאסי היה ונותר אחד מהסגנונות ה

אהובים ביותר לעיצוב בתים. מה מקור הקסם של העיצוב הקלאסי, ולמה הוא כל כך אהוב? התשובות בכתבה הבאה

מהי אדריכלות קלאסית?

ברמה ההיסטורית, אדריכלות קלאסית היא האדריכלות של תקופת יוון ורומא. המבנים שהוקמו בתקופה הזאת התאפיינו בפרופורציות הרמוניות המותאמות לגוף האנושי, צבעים בהירים ואלמנטים כמו עמודי תמיכה מקושטים. כפי שניתן להסיק משמה, האדריכלות הקלאסית מעולם לא יצאה מהאופנה, וגם היום אדריכלים רבים שואבים השראה מהמבנים הקלאסיים של יוון ורומא. אדריכלות בתים קלאסיים מודרנית מתאפיינת בשימוש בחומרים טבעיים, שמירה על פרופורציות מחושבות היטב, צבעים בהירים ומראה יוקרתי.

מה היתרונות של העיצוב הקלאסי?

תכנון בית קלאסי מתאפיין בעיקר בהרמוניה מושלמת בין האלמנטים השונים, ובמעבר בין הפנים לחוץ. בתים כאלה יתוכננו עם פרופורציות אנושיות ומזמינות, ועם חללים מרווחים שתורמים לזרימה של אור ושל אוויר. ברמה העיצובית, היתרון הבולט של אדריכלות בתים קלאסיים הוא העל-זמניות שבאה לידי ביטוי בסגנון זה. כשאתם בוחרים לעצב את הבית שלכם בסגנון קלאסי אתם יכולים להיות בטוחים שהעיצוב שבחרתם לעולם לא ייצא מהאופנה או ייחשב למיושן. מסיבה זאת, הסגנון הקלאסי נחשב לפופולרי במיוחד עבור תכנון בתים: הוא משדר יוקרה ומודרניות בלי לרכב על טרנדים עכשוויים שיחלפו בלי להותיר זכר. הודות לפרופורציות הנכונות שלהם ולעיצוב הזורם, בתים בסגנון קלאסי ייראו טוב לא רק בעוד 10 שנים, אלא גם בעוד 50 שנה.

סגנון על זמני מבחוץ ומבפנים

עיצוב בית קלאסי לא חייב לבוא לידי ביטוי רק במבנה עצמו. גם אם אתם לא מעוניינים לצאת למסע של תכנון ובניית בית קלאסי מאפס, ניתן לשלב אלמנטים קלאסיים גם בעיצוב פנים – באמצעות שיפוץ החללים וריהוט נכון. עיצוב פנים בסגנון זה יתאפיין בחלוקה מסודרת וברורה של החללים, שמאפשר זרימה נכונה של אור ואוויר. לצד זאת ישולבו בעיצוב אלמנטים חזרתיים וסימטריים, שיעניקו לו תחושה של פאר והרמוניה נעימה לעין. הצבעים שישמשו בעיצוב פנים קלאסי יהיו צבעים בהירים שיש בהם חמימות מסוימת, כמו גווני קרם ושמנת.

איך בוחרים אדריכל מתאים?

אם החלטתם להתחיל בתהליך של תכנון ובניית בית קלאסי, חשוב שיהיו לצידכם אנשי מקצוע מיומנים, בעלי ניסיון בתחום אדריכלות בתים קלאסיים. לפני שאתם בוחרים אדריכל לפרויקט הזה כדאי להעיף מבט בתיקי העבודות של המועמדים ולהתרשם מפרויקטים קודמים. נסו לחשוב אילו אלמנטים קלאסיים תרצו לשלב בתכנון הבית שלכם, וכיצד הסגנון יבוא לידי ביטוי. תבחרו באדריכלים מנוסים, שיש לכם איתם כימיה טובה ושאתם מרגישים שהם מבינים את הרצונות שלכם.