קינן אדריכלים - משרד אדריכלות ועיצוב פנים

כיצד לבחור סגנון מטבח שיתאים לעיצוב הבית שלכם?

פורסם 10 במרץ 2022

עיצוב מטבחים ביתיים מחייב אתכם לבחון את כל צרכי השימוש היומיומיים שלכם בסביבת המטבח ואת התאמת הקו העיצובי של המטבח ליתר חלקי הבית או הדירה. לפיכך, אחת מהדרכים המומלצות ביותר לבחירת סגנון עיצובי של סביבת המטבח הביתי היא במסגרת עיצוב פנים לכל סביבת המגורים וזאת במסגרת תהליכי בנייה או שיפוץ נרחבים של סביבת המגורים.

אדריכלות ועיצוב חלל המטבח

סגנונות עיצוב למטבחים ביתיים – כל האפשרויות

כאשר מדברים על עיצוב מטבחים ביתיים, מדברים על מספר סגנונות עיצוב מרכזיים הכוללים בין היתר את הסגנון הכפרי בו מושם דגש על שימוש בחומרי גלם טבעיים, את הסגנון המודרני בו מושם דגש על חומרי גלם טבעיים בשילוב חומרי גלם מתכתיים ועל הסגנון האקלקטי שהוא למעשה סגנון עיצובי המשלב בין הסגנון המודרני לסגנון הכפרי. בשנים האחרונות, לנוכח התפתחות הטכנולוגיה בכל הנוגע לענף ייצור המטבחים, תוכלו ליהנות מהיצע הולך וגדל של סגנונות עיצוב שונים למטבחים הביתיים היכולים להתאים לכל סגנון עיצובי של סביבת המגורים. במטבחים השונים המיוצרים כיום, תוכלו ליהנות ממגוון רחב של אפשרויות בכל הנוגע להתאמת הסגנון העיצובי המועדף עליכם לגודל השטח העומד לרשותכם, ועבודה זו מאפשרת לכם ליהנות מסביבת מטבח מעוצבת גם במידה ועומד לרשותכם שטח קטן יחסית וגם במקרים בהם עומד לרשותכם שטח גדול יחסית.

אם כך, מהי הדרך הנכונה לבחירת סגנון מטבח שיתאים לעיצוב הבית?

על מנת לייצר קו עיצובי אחיד (קונספטואלי) בסביבת המגורים, חשוב שיהיה הקשר עיצובי בין חלקי הבית/דירה השונים, ולכן, הבחירה בין מטבח מודרני לבין מטבח קלאסי או מטבח כפרי, מומלץ שתעשה לאחר תכנון הבית כיחידה אחת במסגרת תהליכי עיצוב פנים המיושמים על ידי מעצבי פנים מובילים בתחומם. במסגרת תהליך התכנון המקדים לעיצוב סביבת המגורים, תוכלו להיוועץ עם מעצבי הפנים בכל הנוגע לצרכי השימוש היומיומיים שלכם בסביבת המטבח הביתי ובהתאם לכך לקבל מהם מספר חלופות לעיצוב מטבח בסגנון המועדף עליכם והמותאם ביותר. המעורבות של מעצבי הפנים בבחירת הסגנון העיצובי של סביבת המטבח, תאפשר לכם ליהנות מהקשר עיצובי בין סביבת המטבח ליתר חלקי הבית/דירה, ובכך, להימנע מבחירת סגנון עיצובי למטבח (שאולי מועדף עליכם), אך הוא ייראה תלוש ומנותק מיתר סביבת המגורים.

מספר דגשים חשובים לעיצוב מטבחים ביתיים

כאשר ניגשים לתהליכי תכנון ועיצוב מטבחים ביתיים, חשוב להתייחס למספר נושאים מרכזיים, וביניהם: היקף מערכות האבזור הנחוצות לכם בסביבת המטבח, גודל משטח העבודה הרצוי לכם, היקף שטחי האחסון הנחוצים לכם, עוצמת התאורה הנחוצה לכם ופתרונות הישיבה בתוך חלל המטבח. כיום, גם במטבחים בשטח קטן יחסית, ניתן להתקין "אי" מטבח דקורטיבי היכול לשמש אתכם גם כדלפק ישיבה וגם כמשטח עבודה פרקטי ונוח.

למידע נוסף על תהליכי עיצוב מטבחים במסגרת עיצוב פנים לסביבת המגורים צרו איתנו קשר.