קינן אדריכלים - משרד אדריכלות ועיצוב פנים

כמה חשוב צבע נכון לחלל הבית?

פורסם 4 בפברואר 2020

התאמת צבע הקיר לעיצוב הפנים היא קריטית

קירות הבית הם למעשה אחד מהאלמנטים הבולטים ביותר בתוך החלל. למרות זאת, כאשר אנחנו פונים לעיצוב פנים הבית, הם לעיתים הדבר האחרון שאנחנו שמים אליו לב. ישראלים רבים בוחרים להשאיר את קירות הבית כמשטחים לבנים חסרי ייחוד, ומונעים מעצמם ליהנות מהיתרונות האדירים שצבעי קיר יכולים להביא. התאמת צבע הקיר לעיצוב הכללי של פנים הבית היא קריטית. צבע הקיר חייב להתאים לריהוט אותו רכשנו, וכמובן לאווירה שאנחנו רוצים לייצר בחדרים השונים. חשוב לזכור שצבע קיר הוא בעל אפקט עצום על המראה הסופי של החדר, ולעשות בו שימוש מושכל ולאחר תהליך מחשבה מספק.

 

שימוש נכון בצבע יכול לייצר אפקטים מגוונים

מעצבי פנים חייבים לדעת שמעבר להתאמת צבע הקירות לריהוט החדר ולעיצוב הכללי, שימוש נכון בצבע יכול לאפשר לנו לייצור אפקטים מגוונים. אפקטים אלו הם בעלי חשיבות אדירה בפני עצמם, והם כוללים בין השאר:
• השפעה על תפיסת הגודל של החדר: לצבעים שונים אפקט חזק על תפיסת המרחב שלנו. גם כאשר אנחנו מסתכלים על האופק בעיניים שלנו, חלק גדול מתפיסת העומק והמרחקים נובע מהשינוי בגווני הצבעים אותם אנחנו רואים. חשוב לנצל את האפקט הזה כאשר אנחנו בוחרים צבע לקיר החדר. באופן כללי, צבעים בהירים יותר הנוטים לכיוון הלבן והתכלת יתנו לנו תחושה של מרחב פתוח, בעוד צבעים חמים יותר יעשו אפקט הפוך של מרחב חמים ומצומצם.
• התאמה לשימוש החדר: חשוב מאוד שהצבע בו נבחר יתאים לשימוש שאנחנו עושים בכל חדר. מטבחים או סלונים בהם יושבים לאכול, צריכים להיצבע בצבעים חמים יותר, המעודדים תיאבון ואכילה, ונותנים תחושה חמימה ובטוחה. דוגמא לאפקט האדיר של הצבע על התיאבון ניתן לראות ברשתות מסעדות, אשר חלק גדול מהן צבועות בגווני אדום עזים.
• חיבור עיצובי: למרות שלכל חדר צריך להיות צבע שיתאים לו, חשוב מאוד לייצר חיבור עיצובי בין החדרים השונים, ולא לייצר מעברים מהירים מדי. כדי לשמור על עיצוב אחיד של כלל הבית, ולא של כל חדר בנפרד, תוכלו לעשות שימוש בצבעי הקיר. צבעי הקיר יוכלו לאחר חדרים בעלי עיצוב שונה לחלוטין מבחינת ריהוט, ולהפוך את עיצוב הפנים של הבית למקיף ושלם.

עיצוב פנים אדריכלי בשוהם

חשוב שעיצוב הפנים יתאים לתכנון המבנה

עיצוב פנים ואדריכלות הם שני תחומים משלימים, שכל אחד מהם תלוי בשני. אדריכלות ועיצוב דרושים שניהם כדי לספק לנו את חווית המגורים האולטימטיבית, וחשוב שגם מעצב פנים וגם אדריכל ייקחו זה את זה בחשבון כאשר הם מתכננים או מעצבים בית. אם אנחנו באים לעצב נכס בנוי, חשוב מאוד שנדע להתמודד עם המגבלות של המרחב האדריכלי שקיבלנו, ולנסות למקסם את היתרונות שלו. רק כך נוכל להבטיח עיצוב מושלם, בלי לפגוע בחוויה ונוחות השימוש שלנו כדיירים.