קינן אדריכלים - משרד אדריכלות ועיצוב פנים

מודרניזציה בתכנון ועיצוב בתים

פורסם 27 בספטמבר 2018

עיצוב פנים משפחת אמדי באשקלון חדש 2019בדומה לכל תחום אחר המלווה את חיינו, גם בתחום תכנון ועיצוב בתים תוכלו למצוא תהליכי מודרניזציה המשפיעים על אופן עיצובם של בתים פרטיים מכל סוג. תהליכי המודרניזציה בכל הנוגע לעיצוב בתים פרטיים משלבים בתוכם מגוון רחב של אלמנטים דירתיים ופנים דירתיים אשר נועדו להתאים את סביבת המגורים לצרכי המחייה המודרניים וזאת ללא קשר לסגנון העיצוב אשר נבחר לצרכי עיצוב חלל הפנים.

עיצוב בתים מודרניים

עיצוב בתים מודרניים הינו תהליך עיצוב המיועד לכל סוגי הבתים הפרטיים, בין אם מדובר בוילה יוקרתית, קוטג' או בית מגורים פרטי. תהליך זה משלב בתוכו מגוון רחב של אלמנטים מודרניים לעיצוב בתים המבוססים על אדריכלות בסגנון מודרני המתאפיינת בין היתר בתכנון חללים פתוחים, עיצוב מינימליסטי, שילוב של גוונים בהירים לצד גוונים מטאליים, שימוש בחומרי גלם מתכתיים ועוד.

משרביות מעוצבות לבית

כיום בשנת 2019 ניתן לשלב סגנונות שונים ופחות מוכרים לסגנון העיצוב הקיים. נעים להכיר משרביההמשרביה היא למעשה אלמנט אדריכלי לרוב עשוי מעץ, בתרבות האיסלמית,  ניתן לראות שימוש רב באלמנט עיצובי זה ובנוסף שימוש נפוץ במשרביה ניתן למצוא בבתי כנסת יהודיים רבים בכל רחבי הארץ. כיום מעצבים ואדריכלים רבים מקבלים השראה מאלמנט זה ומבצעים שימוש בו גם בבתים פרטיים.

יחד עם זאת, חשוב לציין ולהדגיש שעקרונות העיצוב המודרני המיושמים במסגרת תהליכי המודרניזציה בתכנון ועיצוב בתים, מותאמים גם למטרות שילובם של סגנונות עיצוב נוספים בסביבת המגורים המודרנית, כאשר שילוב זה מיושם בין היתר באמצעות הטמעת עקרונות אדריכלות כפרית מודרנית או כל סגנון עיצובי אחר.

בתים פרטיים בסגנון מודרני – מה מאפיין אותם?

עיצוב בתים פרטיים במסגרת תהליכי מודרניזציה בכל הנוגע תכנון ועיצוב בתים, הינו תהליך עיצוב מודרני במסגרתו מושם דגש פרטני על כל צרכי המחייה והאלמנטים השונים העתידים להשתלב בסביבת המגורים המודרנית והחכמה, בין אם מדובר בהטמעתן של מערכות בית חכם ובין אם מדובר בהטמעת אלמנטים דירתיים חכמים.

מאפיין נוסף של עיצוב בתים מודרניים טמון בעובדה שאחד מהעקרונות המנחים של העיצוב המודרני הינו יצירת חללים פתוחים המשתלבים זה בזה  באמצעות חומרי גלם שונים המגדירים את מהותו של כל חלל וחלל. עקרון עיצובי זה מבוסס על עיצוב OPEN SPACE אשר יושם לאורך השנים האחרונות במשרדי הייטק ומתחמי עבודה נוספים. ה-OPEN SPACE בכל הנוגע לתכנון ועיצוב בתים בעידן המודרני, ממזג בתוכו מספר חללים שונים בתוך הסביבה המודרנית, לרבות, עיצוב סלון מודרני המתמזג ביחד עם פינת אוכל מודרנית הנושקת לעיצוב מטבח מודרני תחת אותו חלל מרכזי, כאשר הקישור העיצובי בין החללים השונים מיושם באמצעות גופי תאורה ואלמנטים עיצוביים החוזרים על עצמם באופן כזה או אחר בכל אחד מהחללים השונים. עיקרון זה מיושם גם בעיצוב יתר חלקי חדרי המגורים. פתרונות עיצוב אלו מוצעים לכם כיום על ידי משרדי אדריכלות שונים העוסקים ומתמחים ביישום תהליכי מודרניזציה בכל הנוגע לתכנון ועיצוב בתים מודרניים.

ראו גם: עיצוב דירות