קינן אדריכלים - משרד אדריכלות ועיצוב פנים

שלבי העבודה של אדריכלים לפני בניית בית

פורסם 18 באוקטובר 2021

אדיכלות פנים

אדריכלים ובעיקר מי שמתבקש לבצע במקביל אדריכלות פנים, לוקחים חלק בבניית הבית מתחילתו ועד סופו וקשורים במספר שלבים מהותיים אודותיהם נרחיב ברגע זה.

שלבי עבודתם של האדריכלים

משרד אדריכלים מקצועי ומוביל בתחומו, לוקח חלק בפרויקטים רבים ומגוונים ובסדרי גודל משתנים, בין אם מדובר בשיפוץ בית ובין אם מדובר בבניית בית מראשיתו ועד מסירת המפתח. כך או אחרת, מעורב האדריכל במספר שלבים ביניהם:

  • פגישת הכרות ותיאום ציפיות – תחילתו של פרויקט אדריכלי, קשור בקשר ישיר למפגש היכרות עם הלקוח הפוטנציאלי, במהלכו תבוצע הכרות מעמיקה והבנת צרכיו, אורח חייו, ציפיותיו, סגנון העיצוב המועדף עליו וכמובן הכרות עם אורח חייו. רק לאחר שאסף האדריכל / מעצב הפנים את סך הנתונים, ניתן יהיה לצאת לדרך, אחרת, העבודה עלולה להשתבש במהלכה. במהלך הפגישה הראשונית יתוכננו הקווים העיקריים והראשוניים של התוכנית (הפרוגרמה).
  • הכנת התכנון המוקדם ויצירת פגישה נוספת – לאחר איסוף הנתונים, ניגש האדריכל לביצוע תכנון אדריכלי ראשוני הכולל: סקיצות, הדמיות ושרטוטים תוך שהוא לוקח בחשבון – את
  • הצרכים הפרטיים שלכם ואת הרצונות שלכם וכל זאת תוך התחשבות בתנאי הסביבה ומגבלותיה. לאחר שיש בידיו את המתבקש, יצור האדריכל קשר עם לקוחותיו לתיאום פגישה נוספת וקבלת אישור לתוכנית העבודה.
  • בקשה להיתר בנייה – לאחר קבלת אישור מלקוחותיו, מכין האדריכל בקשה להיתר בנייה ומגיש אותה אל הוועדה המקומית לאישור.
  • הכנת תוכנית עבודה מפורטת – אדריכלות יוקרתית, דורשת דיוק ומקצועיות. לאחר קבלת אישור מהוועדה המקומית, תחל העבודה שתכלול בין היתר תוכנית עבודה מדוקדקת ומפורטת על כל המשתמע מכך, בין אם זה חישוב ותכנון החשמל, התאורה, בור חלחול, בחירת הריצוף ועוד. מעצבי פנים / אדריכל פנים, ידאג ליצור בשלב זה את תוכנית העבודה שתאפשר עיצוב פנים יוקרתי וחסר פשרות.
  • פיקוח על הבניה – שלב נוסף ובלתי מתפשר מתחום אדריכלות הוא הפיקוח במהלך הבניה. לכל אדריכל שיטת העבודה המאפיינת אותו – על פי שיקול דעתו הוא יערוך ביקורים בנכס (במהלך בנייתו) וזאת כדי לוודא כי הבנייה אכן מתבצעת בהתאם לתוכנית האדריכלית שהוגדרה מראש. כך או אחרת, במהלך הבנייה יתכן והקבלן יפנה אל האדריכל בשאלות כאלו ואחרות.

עיצוב פנים לפרטי פרטים

אדריכלות כוללת (פעמים רבות) את שלב עיצוב הפנים לרבות בחירת ריהוט ואבזור פנים. דהיינו, עיצוב וילות, בתים ועוד, יכלול לא רק השלבים שציינו מעלה, אלא גם את הצבת הריהוט בבית לרבות בחירת וילונות ושות. כל מי שמבקש לעצמו במהלך בניית בית פרטי, עיצוב יוקרתי וברמה הגבוהה ביותר, סביר שיעשה זה מההתחלה ועד הסוף ויכלול את עיצוב הפנים בתהליך.

בואו נסכם את התהליך

אדריכלות הינו תחום חשוב ובלתי מתפשר בתהליך בניית הבית שיהווה עבורכם מקום מפלט אופטימאלי. ככל ותרכשו את שרותיו של אדריכל פנים מוביל בתחומו, כך תצליחו להשיג את המטרה לשמה הוא נשכר במאת האחוזים ולהיפך.