קינן אדריכלים - משרד אדריכלות ועיצוב פנים

איך פרקט יכול לשדרג את עיצוב הבית?

פורסם 20 ביולי 2020

עיצוב פנים עם פרקט מושלםבמלאכת עיצוב פנים כל פרט חשוב, החל מבחירת כלי האוכל, הפריטים הדקורטיביים, צבע הקירות ועד בחירת הריהוט הכבד. לכל פריט גדול או קטן ישנה חשיבות גבוהה בעיצוב החלל וכל הפריטים יחד צריכים להתקיים בהרמוניה ולהתכתב בהתאם לקו העיצובי הנבחר. בחירה של פרקט לבית מהווה חלק ניכר מהמלאכה של עיצוב פנים לחלל הבית, הפרקט משרה אווירה חמימה ותחושה נעימה יחד עם מראה מעוצב, נקי ומזמין.

הפרקט יוכל להתאים לכל סגנון של עיצוב פנים אותו תבחרו, בין אם מדובר בסגנון מודרני, קלאסי או כפרי הוא ישתלב בעיצוב הכללי של החלל וישדר יוקרה ואיכות לצד תחושה חמימה וביתית. לכן אפשר לראות גם משרדי אדריכלות משתמשים בפרקט לצורך עיצוב פנים. כיום תוכלו למצוא מגוון רחב של פרקטים בטקסטורות ובגוונים שונים, כאשר כל פרקט יוכל להשפיע בצורה שונה על עיצוב הפנים.

מנקודת המבט של אדריכלות ועיצוב פנים, פרקטים טומנים בחובם 3 יתרונות מרכזיים שהפכו אותם לפופולריים בקרב מעצבי פנים רבים, השילוב המנצח בין פונקציונאליות, אסתטיקה ועלות משתלמת הוא שהפך את הפרקטים לבחירה האידיאלית לעיצוב פנים של משרדים, מוסדות ובתים פרטיים. לפני שאתם ניגשים לבחירת הפרקט המתאים לסגנון העיצובי של הבית, חשוב שתכירו את סוגי הפרקטים הקיימים, לכל פרקט יתרונות וחסרונות שונים, בחרו את הפרקט שעונה באופן המירבי על הצרכים שלכם.

סוגי הפרקטים השונים

קיימים מספר סוגים של פרקטים המתאימים לסגנונות שונים של עיצוב פנים. לפניכם מוצגים רק חלק מסוגי הפרקטים הקיימים והפופולאריים.

פרקט עץ מלא

פרקט מעץ מלא מגיע ללקוח בדיוק כפי שהוא נראה בטבע – ישירות מהגזע. הפרקטים האלו אינם עוברים עיבוד או שינוי והינם עמידים לאורך זמן. לאחר תקופה של מספר שנים ניתן לנקות את הפרקט על מנת להחזיר לו את החדות והברק. עלות פרקט עץ מלא גבוהה יותר מעלות של פרקט למינציה או פרקטים מעובדים אחרים, אך יש לקחת בחשבון את עניין עמידות ואיכות הפרקט, במקרה הזה לסוג העץ תהיה השפעה ישירה על המחיר. פרקטים מעץ מלא מתאימים במיוחד לסגנון של עיצוב פנים כפרי.

פרקט למינציה

אם בעבר היה דרוש עץ טבעי על מנת לייצר פרקט כיום ניתן למצוא מגוון פרקטים מלאכותיים עשויים דמוי עץ. עם הגעת האמצעים הטכנולוגיים שאפשרו לייצר תחליף עץ הגיעה לעולם הפרקט המלאכותי או בשמו השני פרקט למינציה. בפרקט מסוג למינציה ניתן להזמין כל עיצוב עץ שתרצו מאחר ועל הפרקט עצמו מדביקים ציור מודפס. עלות פרקט למינציה נוחה וזולה משמעותית מבחירה בפרקט מעץ טבעי ופרקט למינציה קל להרכבה והסרה. לפרקט למינציה מספר דגמים שונים כמו פרקט גרמני, פרקט קרונו, פרקט פולימרי ועוד. התקנת פרקט למינציה תתאים לרוב לסגנון של עיצוב פנים מודרני.

פרקט עמיד למים

פרקט עמיד למים או בשמו הנוסף פרקט פולימרי הינו פרקט העשוי משרפים סינתטיים ולא מעץ. למים אין השפעה על השרפים ולכן הפרקט הפולימרי הינו הפתרון המושלם עבור כל אלו שוויתרו בעבר על פרקט העט הטבעי בשל החיסרון המשמעותי שלו בכל הקשור לעמידות בפני מים. את הפרקט העמיד למים ניתן לשלב בכל חדרי הבית, הסלון, חדרי האמבטיה ואף בחצר. פרקט עמיד למים מתאים למנעד רחב של עיצוב פנים, השאלה לאיזה עיצוב פנים תרצו להגיע, בכל מקרה כדאי להתייעץ עם משרד אדריכלות מקצועי המתמחה בעיצוב פנים.