קינן אדריכלים - משרד אדריכלות ועיצוב פנים

החשיבות מאחורי פינות אירוח לחגים

פורסם 29 באוקטובר 2023

החגים בפתח וזה הזמן לוודא שהבית ערוך ומוכן לקבלת האורחים שיגיעו לסעוד או ללון בביתנו. אנחנו דואגים לחדר אירוח מצויד, לפינת אוכל נעימה, אבל חשוב לא פחות לדאוג לפינת אירוח יפה ונוחה. מדוע חשוב לדאוג לפינת אירוח ואיך נכון לעשות זאת?

פינות אירוח משמשות אותנו למגוון מטרות. אחת המטרות של פינת אירוח היא לספק לאורחים שלנו מקום נעים שבו יוכלו לשהות בזמנים שבהם הם לא אוכלים או ישנים – זה יכול להיות מקום לקרוא ספר או עיתון, לשחק משחק, לשתות קוקטייל או ליהנות ממתאבנים לפני האוכל. מלבד הצורך שהן משרתות עבור האורחים, פינות אירוח לבית הן חלל נוסף שבו אנחנו יכולים לבלות את זמנינו בנעימים, להירגע ולעסוק בפעילות פנאי. בין כל החללים הפרקטיים, פינות אירוח לבית הן השקעה באיכות הזמן הפנוי שלנו, ולכן חשובות לא פחות מהמטבח או חדר האמבטיה.

החשיבות המיוחדת בפינת אירוח לקראת החגים

בתקופת החגים הבית מתמלא באנשים שלא מתגוררים בו בדרך כלל. אלה יכולים להיות קרובי משפחה רחוקים אבל גם ילדים ונכדים שמגיעים לשהות ארוכה הם תרחיש אופייני. פינת אירוח לחג לא חייבת להיות בשימוש רק בחגים, אבל אין ספק שזו תקופה שבה היא נדרשת יותר.

על מנת לתכנן פינות אירוח לחגים, או לכל זמן אחר, אנחנו צריכים קודם כל להחליט היכן בבית נרצה למקם אותה. ישנו הבדל בין פינת אירוח בתוך הבית ובין פינת אירוח בחצר; הבדל בין פינת אירוח לבתים פרטיים ובין פינת אירוח שנתכנן עבור דירה. כל זוג או משפחה צריכים להגדיר לעצמם את הצרכים שלהם, שלפיהם נתכנן את פינת האירוח המיטבית עבורם.

פינת אירוח באלקנה

 

פינת אירוח בסגנון כפרי

פינות אירוח כפריות ישלבו ריהוט בגווני עץ טבעיים, טקסטיל צבעוני כמו מפות וראנרים שיוסיפו נופך אישי של בעלי הבית. בפינות אירוח כפריות נוכל למצוא שילוב צבעים שיתכתב עם צבעי העץ שבריהוט או דווקא ידגיש אותם על ידי קונטרסט. בנוסף, נרצה לשלב בהן צמחייה או עציצים, בעיקר אם יהיה מדובר בפינת אירוח שנמקם בחצר הבית או בגינה. אם הפינה תהיה דווקא בתוך הבית, נצפה לשילוב של יצירות אמנות על הקירות או חפצים ייחודיים שידגישו את טעמם של בעלי הבית.

פינת אירוח יוקרתית

פינת אירוח בסגנון יוקרתי יכולה לכלול רהיטי וינטג' מיוחדים או דווקא כורסאות חדשניות, עם יצירות אמנות תלויות על הקיר או עם עציץ גדול אחד ליצירת מראה נקי, צבעונית או מונוכרומטית – הסגנון הנקודתי פחות חשוב, מה שמאפיין אותה כיוקרתית יהיה האיכות הבלתי מתפשרת של כל פרט ופרט עם עיצוב פנים שינצל באופן מיטבי את השטח שיוקדש לפינת האירוח, על מנת ליצור חלל שלם, אחיד ועקבי, שיהלום באופן מדויק את הסגנון של בעלי הבית ושל הבית שעיצבו.

פינת אירוח בסגנון מודרני

בעוד שבסגנון הכפרי נצפה על פי רוב לרהיטים בגווני עץ טבעי או לכאלה שמשלבים גוונים אלו, הרי שפינת אירוח בסגנון מודרני תתאפיין על פי רוב במונוכרומטיות – שימוש בצבע דומיננטי אחד, על פי רוב סולידי כמו שחור, אפור או לבן, ובקווים ישרים וזוויתיים. כאן לא נראה פינות מעוגלות או כורסאות צבעוניות, אלא ריהוט אלגנטי ומתוחכם שייצור פינת אירוח במראה מדויק ונקי.

לקראת עיצוב פינת אירוח משלכם
אם המאמר עשה לכם חשק לפינת אירוח יוקרתית, אסתטית ונעימה, שתשדרג את הבית שלכם ואת החוויה של האורחים שלכם, אתם יותר ממוזמנים להיכנס לקטגוריית פרוייקטים  לאחר שהתרשמתם מעיצובן של פינות אירוח יוקרתיות ומיוחדות בגלריית העבודות שבאתר.